‌فعالیت ۱۳۴ پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای در استان کرمان


‌فعالیت 134 پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای در استان کرمان

خبرگزاری تسنیم: رئیس اورژانس ۱۱۵ کرمان از فعالیت ۱۳۴ پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای در استان کرمان خبر داد و گفت: از نظر عملیاتی و نظارتی اورژانس ۱۱۵کرمان قطب جنوب شرق کشور است و نظارت بر پایگاه‌های زابل، زاهدان و ایرانشهر را نیز بر عهده دارد.

محمد حسین مصدق در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، اظهار کرد: اورژانس کرمان و مرکز فوریت‌های پزشکی این مرکز به سبب فرماندهی بر عملیات‌های میدانی و نظارتی، بر فوریت‌های جنوب شرق نیز نظارت دارد.

وی بیان کرد: در حال حاضر 84پایگاه اورژانس جاده‌ای در کنار پاسگاه‌های پلیس راه در استان کرمان وجود دارد.

رئیس اورژانس 115کرمان افزود: این پایگاه‌های امدادی در طول سفرهای مختلف جاده‌ای و سوانح جاده‌ای، کار خدمات رسانی را به مردم انجام می‌دهند.

مصدق بیان کرد: در ایام تابستان از ساعت 5 صبح تا 8 شب آمبولانس‌های اورژانس برای دید بهتر توسط پلیس راه و مردم با چراغ‌های آلارم روشن مستقر هستند.

وی با اشاره به اینکه در ایام عید فطر و مسافرت‌های بین جاده‌ای این مرکز به شکل شبانه روزی در خدمت مردم است، گفت: در کل استان کرمان 134 پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای در 4 دانشگاه علوم پزشکی استان وجود دارد.

رئیس اورژانس 115کرمان تصریح کرد: طرح امداد تابستانه اورژانس کرمان نیز در جاده‌های استان در دست اجرا است که عمده مراجعات و یا درمان‌های اولیه اورژانس در جاده‌ها به سبب گرمازدگی است.

مصدق با بیان اینکه استاندارد جاده‌ای وجود پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای به فاصله هر 30 کیلومتر یک اورژانس است، افزود: کرمان از نظر استاندارد پایگاه‌های اورژانس وضعیت خوبی دارد و تنها در دو جاده راور - دیگ رستم و شهداد - نهبندان نیاز به استقرار پایگاه اورژانس وجود دارد.

وی بیان کرد: در این دو جاده خدمات زیربنایی نظیر برق و آب و حضور پاسگاه پلیس راه برای استقرار اورژانس جاده‌ای الزامی است.

رئیس اورژانس 115کرمان  تاکید کرد: در حال حاضر اورژانس کرمان هیچ نیروی کاری غیرمرتبط با فوریت‌های پزشکی ندارد.

مصدق با اشاره به وجود دانشگاه و مرکز آموزشی ویژه فوریت‌های پزشکی در سیرجان، گفت: در حال حاضر نیروهای دیپلم و فوق دیلم اورژانس کرمان دوره‌های کارشناسی خود را در این مرکز آموزشی دیده‌اند و جذب نیروهای جدید با اولویت کارشناسی‌های مرتبط است.

وی افزود: دانشگاه سیرجان ظرفیت آموزش 30 تا40نفر را درهر ترم تحصیلی در رشته فوریت‌های پزشکی دارد.

رئیس اورژانس 115کرمان خاطرنشان کرد: 68پایگاه عملیاتی نیز در زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی کرمان وجود دارد که شامل 450نیروی عملیاتی می‌شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon