خدمات رسانی رایگان مترو و بیمه همه نمازگزاران عید فطر


خدمات رسانی رایگان مترو و بیمه همه نمازگزاران عید فطر

خبرگزاری تسنیم: معاون خدمات شهری شهردار در تشریح برنامه‌های عیدفطر شهرداری تهران از خدمات رسانی رایگان مترو و بیمه همه نمازگزاران عید فطر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ مجتبی عبداللهی در نشست خبری درباره برنامه‌های شهرداری تهران در برپایی مراسم عید سعید فطر، اظهار کرد: آماده سازی مصلی امام خمینی (ره) برای برگزاری نماز عید فطر از هر جهت انجام شده به طوری که داخل و اطراف مصلی جداول و فضای سبز باز پیرایی و جایگاه‌ها گل آرایی شده‌اند. همچنین طی 10 روز گذشته اطراف حوض مرکزی را سازمان پارک‌ها و فضای سبز ساماندهی کرده است.

وی در خصوص رنگ آمیزی نرده‌ها و 25 درب ورودی مصلی عنوان کرد: لکه گیری محوطه داخلی با هزار تن آسفالت در مکان‌های مختلف مصلی جهت ترمیم در دستور کار قرار گرفته و برای مسیرهای عبور و مرور نقشه‌ای برای خیابان‌های اطراف مجموعه و درب‌های ورودی پیش بینی و در روز عید به نمارگزاران تحویل داده می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه در روز قدس اطلاع رسانی جامعی برای نماز عید فطر از سوی شهرداری تهران در تمامی سطح شهر انجام شده است، ادامه داد: 6 دستگاه تلویزیون بزرگ در اطراف مصلی به همین منظور نصب شده است. همچنین نمازگزاران از سوی شهرداری بیمه شده‌اند و اقلام مورد نیاز آنها همچون کف پوش و موکت در محل‌های مورد نیاز تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به نصب سرویس‌های پرتابل بهداشتی و نصب تانکرهای آب برای روز عید فطر گفت: 4500 دستگاه اتوبوس از 250 نقطه شهر از ساعت 5:30 صبح نمازگزاران را به محل برگزاری مراسم می‌رسانند و در پایان مراسم نیز شهروندان را به محل‌های قبلی باز می‌گردانند.

عبداللهی با اشاره به اینکه سرفاصله حرکت هر قطار در صبح روز عید به 3 دقیقه خواهد رسید، ادامه داد: مترو در روز عید تا ساعت 11 صبح رایگان خواهد بود و بیش از هزار دستگاه تاکسی به عنوان مکمل ناوگان اتوبوسرانی خدمات دهی می کنند.

وی با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در 25 نقطه مستقر می‌شوند، اظهار داشت: بازدیدهای مکرر 125 با نگاه ایمنی در مصلی صورت گرفته است. همچنین بیش از 22 نقطه ایستگاه پذیرایی برای نمازگزاران در نظر گرفته شده است. معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران نیز اقدامات مختلفی در ارتباط با برپایی ایستگاه‌های فرهنگی در داخل و خارج مصلی در نظر گرفته است.

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه فضای لازم برای پارک خودروها برای این مراسم در نظر گرفته شده است، گفت: پارکینگ مجتمع امام خمینی (ره) در شمال مصلی، خیابان بهشتی در جنوب، پارکینگ بیهقی و پارکینگ بنیاد مستضعفان به شهروندان برای خدمات رسانی به نمازگزاران در روز عید پیش بینی شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در پایان با بیان اینکه مجموعه شهرداری تهران و حوزه معاونت خدمات شهری از 24 ساعت قبل از روز عید فطر در آماده باش کامل هستند، خاطر‌نشان کرد: آمادگی خدمات رسانی کامل به نمازگزاران را داریم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon