تظاهرات روز جهانی قدس با شکوه تمام در سراسر جهان برگزار شد +عکس

تظاهرات روز جهانی قدس با شکوه تمام در سراسر جهان برگزار شد +عکس

خبرگزاری تسنیم: گزارش رایزنی‌ها و نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از سراسر دنیا، از برگزاری پرشکوه مراسم روز جهانی قدس توسط پیروان تمامی ادیان و مکاتب در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی حکایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دیروز 3 مرداد، برابر با 25 ژوئن و 27 رمضان المبارک که مصادف با آخرین جمعه‌ی ماه رمضان و روز قدس بود، مردم آزادی‌خواه سراسر دنیا با لبیک به ندای تاریخی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، با برگزاری تظاهرات، به اشغال و تجاوزگری رژیم غاصب صهیونیستی اعتراض کردند و با به آتش کشیدن پرچم کشور جعلی اسرائیل، خواستار آزادی ملت مظلوم فلسطین از چنگال صهیونیسم شدند.

گزارش رایزنی‌ها و نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از سراسر دنیا، از برگزاری پرشکوه مراسم روز جهانی قدس توسط پیروان تمامی ادیان و مکاتب در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی حکایت می‌کند.

آنچه در پی می‌آید، گزارش‌های خبری و تصویری ارسالی از این رایزنی‌ها از تظاهرات روز قدس در کشورهای مختلف دنیاست.

زیمبابوه ـ حراره

در این راهپیمایی باشکوه که از ملیت‌ها و نژادهای مختلف چون هندی، پاکستانی، زیمبابوه‌ای و ... و نیز مذاهب مختلف اسلام و مسیحی حضور داشتند، تظاهرکنندگان با در دست داشتن پلاکاردها که بر روی آن عکس‌هایی از شهدای کودک و زن فلسطینی نقش بسته بود، جنایات رژیم صهیونیستی را شدیداً محکوم کردند. تظاهرکنندگان در حراره، پایتخت زیمبابوه همچنین خواستار خروج فوری نیروهای صهیونیست از غزه و مداخله‌ی جدی سازمان ملل متحد و قدرت‌های بزرگ برای جلوگیری از این جنایات شدند.

آمریکا ـ نیویورک

روز گذشته تظاهرات روز قدس باشکوه و حرارت خاصی در نیویورک و دیگر شهرها و ایالات امریکا برگزار شد. امسال با توجه به کشتار بی‌رحمانه‌ی مردم بی‌دفاع غزه، به ویژه کودکان و زنان، احساس تنفر و انزجار گسترده‌ای از رژیم صهیونیستی در بین مردم آمریکا ایجاد شده است.این تظاهرات با حمل پلاکاردها و دست‌نوشته‌های متعدد همراه بود و سعی در روشنگری وضعیت کنونی مردم غزه و کشتار بی‌رحمانه‌ی آنان توسط صهیونیست‌ها داشت.

تایلند ـ بانکوک

جمعی از مسلمانان شیعه و سنی تایلند در کنار هموطنان بودائی خود در شهرهای مختلف جنوبی این کشور و همچنین بانکوک، در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت کشتار زنان و کودکان بی‌دفاع و بی‌گناه فلسطینی در نوار غزه توسط جنایتکاران رژیم اشغالگر قدس، به راهپیمایی پرداخته و با سر دادن شعارهایی در حمایت از فلسطینی‌ها و اعلام انزجار از رژیم جعلی اسرائیل به محکومیت وحشیگری‌های جلادان سنگدل و حیوان صفت صهیونیستی در غزه پرداختند. در تظاهرات مردمی در شهر بانکوک که مقابل سفارت جعلی رژیم صهیونیستی اسرائیل انجام شد، تظاهرکنندگان خواستار تعطیلی سفارت رژیم جعلی جنایتکار و کودک‌کش اسرائیل و اخراج صهیونیست‌ها از کشور تایلند شدند.

هندوستان ـ دهلی‌نو

به روز قدس در دهلی‌نو، تظاهرات اعتارضی به جنایات رژیم صهیونیستیدر مسجد فتح‌پوری دهلی‌نو برگزار شد. در این تظاهرات انصاری، سفیر ایران در هندوستان، مفتی مکرم، خطیب و امام جمعه‌ی این مسجد و مردم روزه‌دار و آزاده‌ی دهلی حضور داشتند. مفتی مکرم در این تظاهرات، از مردم و دولت هند خواست تا به یاری مردم مظلوم فلسطین بشتابند.

هندوستان ـ بمبئی

هم‌زمان روز جهانی قدس، تظاهرکنندگان با حرکت در مسیر منتهی به محل برگزاری نماز جمعه،با برپایی تظاهرات اقدامات ظالمانه‌ی رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و توقف جنایات این رژیم در حق مردم مظلوم غزه را خواستار شدند. در این تظاهرات، علما، روحانیون و شخصیت‌های مختلف به ایراد سخن پرداخته و ضمن برشماری ابعاد غیرانسانی تجاوزات و اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی، لزوم همبستگی و وحدت امت اسلامی و آزادسازی قدس شریف را آرمان و خواسته‌ی عمومی ملت‌های مسلمان دانستند.

سنگال ـ داکار

هم‌زمان با روز جهانی قدس، داکار، پایتخت کشور آفریقایی سنگال نیز شاهد حضور گسترده‌ی مردم برای در بزرگداشت این روز و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی بود.

تصاویر این رویداد مهم را در زیر مشاهده نمائید:

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران