پیکر ۸۱ شهید فلسطینی از زیر آوار بیرون آورده شد؛ شمار شهدا به ۹۷۰ نفر رسید

پیکر 81 شهید فلسطینی از زیر آوار بیرون آورده شد؛ شمار شهدا به 970 نفر رسید

خبرگزاری تسنیم: با آغاز آتش بس ۱۲ ساعته در نوار غزه، تیم‌های امدادرسانی غزه کار جستجوی اجساد باقی مانده در زیر آوار را آغاز کرده و تا کنون پیکر ۸۱ فلسطینی را از آوار بیرون کشیدند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری فلسطین الیوم، تیم های امداد رسانی فلسطین تا کنون با جستجو در مناطق مختلف نوار غزه و خانه های ویران شده، پیکر 81 شهید فلسطینی را از زیر آوار بیرون کشیدند.

نیروهای اشغالگر اسرائیلی طی 19 روز گذشته از تجاوز خود علیه مردم نوار غزه، ده ها کشتار را مرتکب شدند در حالی که ده ها نفر از شهدا همچنان در زیر آوارها باقی مانده اند.

بر اساس این گزارش، تیم های امداد صبح امروز شنبه پیکر 3 شهروند را در استان رفح واقع در جنوب نوار غزه بیرون آوردند که یکی از آنها یک بانوی فلسطینی به نام شهیده هیام ابو مُر است.

تیم های نجات همچنین پیکر 6 شهروند را در استان مرکزی که در نتیجه حملات توپخانه ای و هوایی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده بودند، بیرون کشیده و به بیمارستان شهدای الاقصی منتقل کردند که 4 نفر از این شهدا از اردوگاه المغازی، یک نفر از منطقه الصدر در دیر البلح و 1 نفر نیز از منطقه جحر الدیک در شرق البریج است.

در استان های شمالی نیز تیم های نجات پیکر 10 شهروندی را که در حملات توپخانه ای و موشکی به شهادت رسیده بودند، بیرون آورده و به بیمارستان کمال عدوان منتقل کردند و جستجوی اجساد شهدا همچنان ادامه دارد.

در مناطق الشرقیه نیز تیم های امداد توانستند پیکر 7 شهید را در این مناطق بیرون بیاورند و این در حالی است که در خان یونس نیز پیکر 12 شهروند که پیش از این در حملات توپخانه ای و موشکی رژیم صهیونیستی در منطقه الفخاری واقع در نزدیکی نوار مرزی شرق خان یونس در جنوب نوار غزه به شهادت رسیده بودند، بیرون بکشند.

از سوی دیگر منابع فلسطینی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر اسرائیلی از ورود تیم های امداد و دفاع شهری و نیز خبرنگاران به منطقه خزاعه در شرق خان یونس ممانعت می کنند.

نیروهای اشغالگر اسرائیلی با حملات توپخانه ای و شلیک صدها گلوله به منطقه الشجاعیه در شرق شهر غزه و منطقه خزاعه در شرق خان یونس، جنایت وحشتناکی را مرتکب شده و بیش از 170 فلسطینی را به شهادت رساندند.

خبرگزاری سما نیز به نقل از وزارت بهداشت غزه گزارش داد که تا کنون پیکر 81 شهید فلسطینی در استان های مختلف نوار غزه بیرون کشیده شده و با احتساب این رقم، شمار شهدای 19 روز تجاوز اسرائیل به غزه به 970 نفر رسید.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان