کاهش ۲۲ درصدی تصادفات جاده‌ای گیلان در ماه مبارک رمضان


کاهش 22 درصدی تصادفات جاده‌ای گیلان در ماه مبارک رمضان

خبرگزاری تسنیم: رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای استان در تیر ماه امسال کاهش ۲۲ درصدی را نشان می‌دهد، گفت:همین امر منجر به کاهش ۱۶ درصدی مجموع تصادفات در استان شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سرهنگ مهیار رستگار ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تصادفات جاده‌ای گیلان در ماه مبارک رمضان نسبت به سایر ماه‌ها کاهش چشمگیری را نشان می‌دهد، اظهار کرد: با توجه فعالیت‌های گسترده و شبانه‌روزی  پلیس راه استان و با توجه به مصادف بودن ایام ماه مبارک رمضان با تیرماه منجر به رعایت بیشتر قوانین و مقررات رانندگی توسط مردم شده است.

وی با بیان اینکه این رعایت قوانین توسط مردم کاهش 22 درصدی تلفات جاده‌ای را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد، افزود: برابر آمارهای موجود در همین ماه 42 نفر جان خود را از دست داده‌اند در حالی که در همین مدت در سال گذشته 54 انسان در تصادفات جاده‌ای جان باختند که بیانگر کاهش 12 نفری و به عبارتی 22درصدی تلفات جاده‌ای در گیلان است.

رئیس پلیس راه استان گیلان  با بیان اینکه در ماه گذشته در زمینه توقیف خودرو و موتور به ترتیب با کاهش 53 درصدی و 9 درصدی مواجه بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: به دلیل کاهش تخلفات از سوی مردم در ماه مبارک رمضان این مهم رخ داده است و همین امر منجر به کاهش 16 درصدی مجموع  تصادفات شده است.

رستگار با اشاره به در پیش بودن تعطیلات عید سعید فطر و افزایش ورود مسافران به استان خواستار ادامه روند رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط همه رانندگان شد و گفت: با این کار شاهد کاهش میزان حوادث رانندگی در سطح استان هستیم.

3 واحد صنفی آرایشگاه زنانه در رشت پلمپ شد

در ادامه این نشست رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی  پلیس گیلان از پلمپ سه واحد صنفی آرایشگاه زنانه متخلف در رشت خبر داد و اظهار کرد: دایره تخصصی اداره نظارت بر اماکن عمومی استان با هدف پیشگیری از بروز تخلفات و جرائم پرخطر مرتبط با بخش صنوف و بازار و به منظور ارتقا آسایش و امنیت عمومی جامعه و شهروندان در پی وصول اخباری مبنی بر اینکه تعدادی از آرایشگاه‌های زنانه شهر رشت در قالب مدل‌های عروس ظاهرا برای تبلیغ و جلب مشتری به انتشار تصاویر زنان و دختران با پوشش نامناسب در فیس‌بوک و فضای مجازی اقدام می‌کنند.

رضا محمدزاده افزود: ماموران  دایره تخصصی این اداره با بهره‌گیری موثر از شبکه به گسترش دامنه نفوذ خود در فضای مجازی پرداخته که در همین راستا به سه پروفایل مجزا از سه آرایشگاه زنانه در فیس‌بوک که اقدام به انتشار و درج تعداد قابل توجهی از تصاویر زنان و دختران کرده بود مورد شناسایی و با مجوز قضایی برای دستگیری آنان اقدام لازم انجام شد.

وی با بیان  اینکه از مکان‌های مذکور 25 آلبوم عکس عروس و 76 عدد قاب عکس عروس که به صورت علنی و به عنوان تبلیغ و نمونه کار خود در معرض دید مردم قرار می‌دادند، کشف و ضبط شد، خاطرنشان کرد: مکان‌های فوق برابر دستور قضایی ضمن اعمال ماده 28 قانون نظام صنفی پلمپ و متصدیان تحویل مرجع قضایی شدند.

رئیس اداره اماکن عمومی پلیس گیلان با بیان اینکه صاحبان صنوف متخلف به مقام قضایی معرفی شدند، از مردم  استان خواست، با شناسایی و مشاهده این قبیل آرایشگاه‌ها و پروفایل‌ها مراتب را سریعا با شماره ستاد خبری اداره نظارت بر اماکن عمومی گیلان به شماره 2183484 تماس برقرار کنند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon