نمایشگاه‌های فرهنگی در مناطق ساحلی رشت تقویت می‌شود


نمایشگاه‌های فرهنگی در مناطق ساحلی رشت تقویت می‌شود

خبرگزاری تسنیم: فرماندار رشت با بیان اینکه نمایشگاه‌های فرهنگی در مناطق ساحلی رشت تقویت می‌شود، گفت: در نوار ساحلی رشت ساخت‌وسازهای طرح‌های جدید دریا شروع شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سید عیسی مهدوی ظهر امروز در جلسه مشترک ستاد تسهیلات سفرهای تابستانی و ستاد تامین سلامت دریا در فرمانداری این شهر، با تقدیر از حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس، اظهار کرد: موضوع فلسطین جنگ حق علیه باطل و جریانی که در یک طرف مظلومیت و در طرف مقابل ظالمیت است.

وی با بیان اینکه امسال طرح‌های سالم‌سازی دریا از اهمیت زیادی برخوردار است، افزود: حساسیت کلی در کشور در زمینه دریا و گردشگری وجود دارد تا مردم بهتر و بیشتر جذب مناطق گردشگری شوند و از طبیعت لذت ببرند به همین دلیل مسئولان باید تلاش بیشتری برای ارائه تمهیدات لازم در زمینه موضوعات فرهنگی و اجتماعی انجام دهند.

فرماندار رشت با بیان اینکه طرح‌های سالم‌سازی دریا در کشور یک‌ماه زودتر شروع به کار کرد، گفت: نظارت شدید وزارت کشور، استاندار و معاونان استاندار گیلان بر اجرای صحیح طرح‌های سالم‌سازی دریا بسیار قابل توجه است.

مهدوی با بیان اینکه جلسه‌های متعددی با حضور استاندار گیلان در زمینه سلامت دریا و جذب گردشگر برگزار شده است، خاطرنشان کرد: برای نخستین‌بار کددار شدن موضوع اعتبار طرح‌ سلامت دریا بسیار قابل توجه است و با روندی که در پیش گرفته‌ایم در جذب سرمایه‌گذار در زمینه سلامت دریا به نتایج خوبی دست می‌یابیم.

وی با بیان اینکه بعد از ماه مبارک رمضان با حضور بیشتر گردشگران روبه رو می‌شویم، گفت: حجم زیادی از هم‌وطنان به استان گیلان سفر می‌کنند و در سواحل حضور می‌یابند به همین دلیل جذب گردشگران با فراهم کردن امکانات بسیار حائز اهمیت است.

فرماندار رشت با بیان اینکه در نوار 22 کیلومتر ساحلی رشت و مروارید خزر ساخت ‌و سازهای طرح‌های جدید دریا شروع شده است، افزود: سواحل منطقه حاجی‌بکنده و امین آباد از حساسیت‌های زیادی برخوردار است و در این مناطق یک طرح زنانه و دو طرح مردانه اجرا می‌شود.

مهدوی با بیان اینکه  نوار ساحلی تا کیاشهر در محدوده منطقه آزاد قرار گرفته و این ظرفیت بسیار خوبی است، اظهار کرد: باید در نوار ساحلی منابع مالی و طرح‌های سالم‌سازی با ابعاد رفاهی و اجتماعی انجام شود.

وی افزود: در مجموع سه طرح سالم‌سازی در حاجی بکنده افتتاح شد و آمادگی لازم را برای استفاده مسافران و گردشگران دارد.

فرماندار رشت با بیان اینکه دهیاران، بخشداران، پلیس راهور و انتظامی و هلال احمر در مناطق سالم‌سازی حضور دارند، خاطرنشان کرد:  برنامه‌های مختلف تبلیغی در زمینه فرهنگی، زیست محیطی، اجتماعی و معرفی جاذبه‌های گردشگری شهر و استان باید توسط نهادهای مربوطه در سواحل رشت انجام شود.

مهدوی با اشاره به پرداخت حقوق منجیان غریق، اظهار کرد: مدیران طرح‌ها نسبت به پرداخت حقوق منجیان غریق اقدام کنند، ناهماهنگی در زمینه مسائل منجیان غریق وجود دارد که باید با یک مدیریت واحد در این زمینه ورود کرد و قرارداد لازم بین مدیران طرح‌ها و ناجیان غریق منعقد شود.

وی با بیان اینکه در مناطق خطرآفرین و شنا ممنوع باید تابلوی هشدار دهنده برای مسافران و گردشگران نصب شود تا در این مناطق به شناکردن اقدام نکنند، گفت: برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی در مناطق سواحلی رشت باید تقویت شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon