دولت و آموزش‌وپرورش برای برگزاری آزمون مربیان پیش‌دبستانی به توافق نرسیده‌اند

دولت و آموزش‌وپرورش برای برگزاری آزمون مربیان پیش‌دبستانی به توافق نرسیده‌اند

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:‌دولت و آموزش و پرورش هنوز برای برگزاری آزمون مربیان پیش دبستانی به توافق نرسیده‌اند. آموزش و پرورش یک نهاد حاکمیتی است و بر این اساس مجوز جذب ۴۴ هزار نیرو را از دولت طلب دارد.

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به این پرسش"وضعیت برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی به کجا رسید و آیا آموزش و پرورش و دولت در این زمینه به توافق رسیده‌اند؟" اظهار داشت: دولت و آموزش و پرورش برای برگزاری آزمون مربیان پیش دبستانی هنوز به توافق نرسیده‌اند.

وی افزود: دولت معتقد است که آموزش و پرورش با نیروی مازاد مواجه است به همین دلیل مجوز استخدام نیرو را نمی‌دهد اما آموزش و پرورش اعلام می‌کند که در کنار مازاد نیرو در برخی از مناطق به ویژه مناطق محروم با کمبود نیرو مواجه است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه آموزش و پرورش یک نهاد حاکمیتی است، گفت: براین اساس به ازای هر یک نفر که از آموزش و پرورش بازنشسته شود یک نفر باید در این وزارتخانه جذب شود که به این ترتیب آموزش و پرورش 44 هزار نیرو می‌تواند جذب کند و معاونت نیروی انسانی ریاست جمهوری باید مجوز استخدام این تعداد را صادر کند اما مشکلی که وجود دارد این است که دولت، آموزش و پرورش را جزو نهادهای حاکمیتی نمی‌داند.

به گزارش تسنیم، همچنین ابوالقاسم خسروی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با تسنیم عنوان کرد: وقتی دولت ردیف استخدامی را برای برگزار آزمون مربیان پیش دبستانی صادر نمی‌کند، برگزاری آزمون بدون مجوز استخدامی معنایی ندارد.

وی افزود: دولت معتقد است که آموزش و پرورش زمانی 16 میلیون دانش آموز و یک میلیون معلم داشت هم اکنون نیز که جمعیت دانش آموزی به 12.5 میلیون نفر رسیده بازهم آموزش و پرورش یک میلیون معلم دارد بنابراین این وزارتخانه با کمبود نیرو مواجه نیست.

خسروی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در مراکز کلان‌شهرها مانند تهران با 50 هزار نیروی مازاد مواجه است، افزود: در مناطق محروم نیز با کمبود نیرو مواجه هستیم و نمی‌توان به نیروهای مازاد تهران اجبار کرد که به مناطق محروم بروندبنابراین دولت باید برای جبران کمبود نیرو برای این مناطق فکری کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: اگر ردیف استخدامی برای آزمون مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی صادر شود، آموزش و پروورش می‌تواند در مناطق مورد نیاز از میان نیروهای شایسته افراد مورد نیاز خود را از طریق برگزاری آزمون جذب کند و فردی که استخدام می‌شود تمام مدت را در منطقه‌ای که استخدام شده فعالیت کند و به گونه‌‌ای نباشد که پس از مدتی درخواست انتقال نیرو به نقطه‌ای دیگر را داشته باشد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon