رشد فزاینده افراطی‌گری در اسرائیل همزمان با ادامه حملات به نوار غزه

رشد فزاینده افراطی‌گری در اسرائیل همزمان با ادامه حملات به نوار غزه

خبرگزاری تسنیم: در شرایطی که تجاوز و اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه ادامه دارد هر کسی که در سرزمین‌های اشغالی در مخالفت با این تجاوز یا حمایت از آتش بس صحبت کند با خشونت یا تهدید به مرگ روبرو می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه تلگراف؛ در شرایطی که تجاوز رژیم صهیونیستی به مردم در نوار غزه همچنان ادامه دارد به نظر می رسد تحرکات راستگرایان افراطی به شدت افزایش یافته و هر کسی که در حمایت از برقراری آتش بس و در مخالفت با ادامه این تجاوز در سرزمین های اشغالی صحبت کند با خشونت افراط گرایان روبرو شده یا به تهدید به مرگ می شود.

بر اساس این گزارش ماه گذشته برپایی تظاهرات در مرکز بیت المقدس با شعار "مرگ بر اعراب" موجب ترافیک سنگینی شد. چند روز بعد از این تظاهرات یک نوجوان ده ساله که در تظاهراتی در حمایت از صلح به یک زن معترض چپگرا لگد زده بود توسط پلیس اسرائیل بازداشت شد.

بسیاری از ساکنان تل آویو فکر نمی کردند که تنها چند روز پس از برگزاری این تظاهرات چنین اتفاقاتی بیفتد و موشکهای مقاومت بار دیگر این شهر را هدف قرار دهد. اصابت موشکهای مقاومت به شهر تل آویو مردم را به سوی پناهگاه ها فراری داده است. ناگهان ده ها نفر از اراذل و اوباش راستگرا و افراطی شروع به حمله کردن به معترضان چپگرا کردند و شعار "مرگ بر چپگراها" و "چپگراها خائن هستند" سر دادند.

این حوادث گرچه نگران کننده است ولی به هیچ وجه مجزا از یکدیگر نیست. در شرایطی که درگیری و تنش در نوار غزه ادامه دارد نشانه هایی از گسترش احتمالی راستگرایی افراطی در جامعه اسرائیل به چشم می خورد.

گیدئون لوی روزنامه نگار اسرائیلی که در مقاله ای ضمن انتقاد از اقدامات رژیم صهیونیستی نوشته بود: خلبانهای اسرائیلی اکنون در حال ارتکاب بدترین، ظالمانه ترین و شنیع ترین اقدامات و کارها در نوار غزه هستند؛ تاکنون بارها تهدید به مرگ شده و دوستان وی به توصیه کرده اند تا هر چه زودتر خاک سرزمین های اشغالی را ترک کند.

"شیرا گیفن" کارگردان اسرائیلی نیز به همراه تعدادی دیگر از همکاران خود نامه ای را امضا کرده که در آن خواستار برقراری آتش بس شده است. این اقدام وی با واکنش لیمور لیونات وزیر ورزش و فرهنگ اسرائیل روبرو شده و وی این کارگرانها را مایه رسوایی و شرمساری رژیم اسرائیل دانسته است.

هنین زوآبی نماینده پارلمان اسرائیل نیز که گفته بود کسانی که سه جوان اسرائیلی را ربوده اند تروریست نیستند بلکه این اقدام پاسخی به ادامه اشغال کرانه باختری رود اردن توسط اسرائیل بوده اکنون دیگر نمی تواند بدون گارد امنیتی و حفاظتی خانه اش را ترک کند.

البته یارون ایزراهی استاد دانشگاه الخلیل در این باره گفت: افراطی گری در اسرائیل به واسطه سایر عوامل غیر از جنگ تشدید و تحریک شده و جنگ نقش کمی در این مساله داشته است.

وی تصریح کرد: ما در اسرائیل احزاب و سیاستمدارانی داریم که امتیازات و منافع سیاسی خود را از طریق برانگیختن حس نفرت علیه اعراب و همچنین بین اعراب و اسرائیلی ها به دست می آورند. یکی از این افراد آویگدور لیبرمن وزیر خارجه اسرائیل است که فقط به فکر طرد اعراب است. دیگری نفتالی بنت وزیر اقتصاد و رئیس حزب اسرائیل خانه ماست که یک افراطی شدید است و تنها از راه خصومت و دشمنی با اعراب به منافع خود می رسد.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان