۴۳۳ واحد صنفی متخلف در ساری شناسایی شد

433 واحد صنفی متخلف در ساری شناسایی شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ساری گفت: در راستای طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان، ۴۳۳ واحد صنفی متخلف در مرکز استان شناسایی شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساریبه نقل از روابط عمومی اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان ساری، اسماعیل هادی نژاد اظهار کرد: طرح نظارت و کنترل قیمت کالاهای اساسی در طرح ضیافت ماه مبارک رمضان مانند هر سال از ابندای ماه مبارک رمضان آغاز شد و تا عید سعید فطر ادامه دارد.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح نظارتی در حوزه کالا و خدمات با حضور فعال بازرسان ادارات صنعت، معدن و تجارت، اتاق های اصناف و با مشارکت ناظرین افتخاری در حال اجرا است.

هادی نژاد با اشاره به نظارت مستمر قیمت کالاهای اساسی و اولویت دار نظیر مواد پروتئینی، لبنیات، حبوبات، غلات، شکر، زولبیا و بامیا، خشکار، میوه و تره بار، گفت: هدف اصلی از اجرای طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان تشدید بازرسی‌ها، رصد و پایش بازار و جلوگیری از افزایش بی رویه و غیر قانونی کالا و خدمات است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور اجرای طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان از آغاز تیرماه تاکنون یک هزار و 200 واحد صنفی، انبار، مراکز عمده فروشی، تولیدی‌ها و مراکز پخش بازرسی شد که از این تعداد 433 مورد منجر به تشکیل پرونده به ارزش بیش از 134  میلیون ریال شده است که جهت صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

هادی نژاد  از اجرای گشت های مشترک توسط  اداره صنعت، معدن و تجارت ، تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، اتاق اصناف ، مرکز بهداشت و اداره کل استاندارد دراجرای این طرح خبر داد.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه های این اداره حضور مستمر و فعال بازرسان در محل عرضه کالا(طرح ضیافت)، فروشگاه های اتکا، رفاه، تعاونی فرهنگیان و تعاونی های ادارات بوده است.

هادی نژاد با اشاره به دریافت گزارشات مردمی از طریق سامانه 124 گفت: در مدت زمان اجرای طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان تاکنون، 150 مورد شکایت مردمی به این سامانه گزارش شده که از این تعداد 35 مورد منجر به تشخیص تخلف شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بازرسی های صورت گرفته بیشترین گزارش ها و شکایات مردمی در ایام ماه مبارک رمضان مربوط به گرانفروشی مواد غذایی ، زولبیا و بامیه،میوه، لبنیات و عدم کیفیت نان بوده است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon