امید مردم و امید ما در دستگاه اجرایی افزایش پیدا کرده است

امید مردم و امید ما در دستگاه اجرایی افزایش پیدا کرده است

خبرگزاری تسنیم: رئیس‌جمهور با بیان اینکه اداره کشور و حمایت از حاکمیت و حکومت دو بار سنگین روحانیون است، گفت: به‌عنوان کسی که در ۱۱ ماه مسئولیت اجرایی کشور را بر دوش دارم هم امید مردم افزایش پیدا کرده است و هم امید ما در دستگاه اجرایی.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور، شامگاه امشب در دیدار و ضیافت افطاری با جمعی از علما و روحانیون کشور با بیان اینکه روحانیت معظم و بزرگانی که در حوزه‌های علمیه تربیت شده‌اند بعد از پیروزی انقلاب بار بسیار سخت‌تر و سنگین‌تری بر دوش دارند، گفت: اگر تبلیغ از دین و مرجعیت حل معضلات مردم به‌عنوان دو رسالت سنگین روحانیت به حساب می‌آمد، امروز اداره کشور و حمایت از حاکمیت و حکومت به‌عنوان بار سنگین و بزرگی بر دوش روحانیت قرار دارد.

وی افزود: در رأس دستگاه اجرایی‌ حکومت چه روحانی باشد چه غیرروحانی، بار مسئولیت حکومت اسلامی از دید مردم بر دوش روحانیت است که در رأس آن نظام ولایت فقیه بالاترین مقام است و همه قوانین کشور و انتخابات از گلوگاهی به‌نام شورای نگهبان رد می‌شوند.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه بار رسالت اداره کشور بر دوش روحانیت است، تصریح کرد: امروز باید دست به دست هم دهیم تا از معضلات و مشکلات عبور کنیم.

روحانی ادامه داد: بنده به‌عنوان کسی که در 11 ماه، مسئولیت اجرایی کشور را بر دوش داشته‌ام، به همه علما عرض می‌کنم هم امید مردم نه‌تنها کاهش پیدا نکرده بلکه افزایش پیدا کرده است و هم امید ما در دستگاه اجرایی که کاهش پیدا نکرده بلکه افزایش یافته است.

به‌گفته رئیس‌جمهور دولت در اقتصاد، سیاست خارجی، سیاست داخلی، مسائل فرهنگی، اجتماعی و امنیتی قدم‌های امیدبخشی را کنار دو قوه دیگر و کنار رهبر معظم انقلاب که بر قوا نظارت دارد برداشته و گام‌هایش را به پیش می‌گذارد.

روحانی در بخش پایانی سخنانش به حوادث منطقه و نوار غزه اشاره کرد و افزود: ایستادگی مردم فلسطین و غزه از آثار انقلاب اسلامی این سرزمین و نفس‌های گرم امام خمینی(ره) و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب است و در مدت 20 روزی که رژیم صهیونیستی مداوم بر سر مردم بی‌دفاع غزه آتش می‌ریزد، برای اولین‌بار در تاریخ این رژیم است که پایتخت آن زیر ضربات مسلمانان قرار گرفته است و برای نخستین بار فرودگاه پایتخت آنها تعطیل شده و پرواز‌های‌شان ممنوع، و همچنین برای اولین بار است که بیش از 4 میلیون از جمعیت این رژیم برای دفاع از جان خود به زیرزمین رفته‌اند.

وی تصریح کرد: امروز همه اطلاعات به ما می‌گوید مردم غزه از لحاظ روحیه با روز اول هیچ تفاوتی نکرده‌اند و با وجود کشته‌ها و مجروحین بالا روحیه ایستادگی و مقاومت در آنجا ادامه دارد و این به‌معنای آن است که این ایستادگی زیر سایه فرهنگ اسلام و انقلاب اسلامی است.

روحانی با بیان اینکه مردم غزه با اتحاد و یک‌پارچگی از همه مشکلات عبور خواهند کرد، گفت: رمضان ماه صبر و مقاومت است و ان‌شاءالله روحیه معنوی همه ملت ما افزایش پیدا کرده است.

به گزارش تسنیم، در این مراسم علاوه بر رئیس‌جمهور، حجت‌الاسلام علوی وزیر اطلاعات، حجت‌الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری، آیت‌الله موحدی‌کرمانی، حسین فریدون دستیار ارشد رئیس‌جمهور، حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور و سیدرضا اکرمی حضور داشتند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon