رئیس‌جمهور به بدنه فرهنگی دولت تذکر دهند/ حاشیه‌سازی‌ها دولت را از اهداف خود دور می‌کند

رئیس‌جمهور به بدنه فرهنگی دولت تذکر دهند/ حاشیه‌سازی‌ها دولت را از اهداف خود دور می‌کند

خبرگزاری تسنیم: رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: انتظار ما از رئیس‌جمهور این است که به بدنه فرهنگی دولت توصیه کنند که مواضع و تذکرات رهبر انقلاب را بشناسند و آنها را رعایت کنند و مبادا روزی برسد که رهبری از بعضی از حرکت‌های فرهنگی ناراحت شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در مراسم ضیافت افطاری رئیس‌جمهور با روحانیون با بیان "800 خطیب جمعه در کشور داریم" گفت: به‌تبعیت از رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های ابلاغ شده از دولت روحانی حمایت می‌کنیم و همه ائمه جمعه مسائلی را که رهبری فرمودند به گوش جان سپرده حمایت خود را از دولت و رئیس‌جمهور یک وظیفه می‌داند.

وی افزود: البته تریبون نماز جمعه طبق سیاست‌های ابلاغی همراه با نقد منصفانه و دفاع واقع‌بینانه است و این سیاست همه ائمه جمعه است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در ادامه به مسئله فرهنگ و دغدغه‌های موجود در این زمینه اشاره کرد و خطاب به رئیس جمهور گفت: جناب آقای روحانی، ما موفقیت دولت شما را موفقیت نظام می‌دانیم و قطعاً موفقیت شما نیز موفقیت روحانیت است.

تقوی ادامه داد: فرهنگ مسئله مهمی است و ما انتظار داریم که به اصحاب فرهنگی در دولت توصیه کنید که مواضع و تذکرات رهبر انقلاب به‌خصوص در مسائل فرهنگی را اولاً خوب بشناسند و سپس رعایت کنند و مبادا روزی که رهبری از بعضی حرکت‌های فرهنگی ناراحت شوند.

وی با بیان اینکه آقای رئیس‌جمهور نسبت به مواضع رهبر انقلاب مسلط هستند و در ولایت‌مداری و عشق به رهبری از سوی ایشان شکی وجود ندارد، گفت: انتظار داریم رئیس‌جمهور به بدنه دولت و اصحاب فرهنگی تأکید داشته باشند که نارضایتی از این ناحیه بروز نکند.

تقوی با بیان "همه باید به مسئله فرهنگ کمک کنیم" از عدم تخصیص بودجه مناسب به روحانیون جهت تبلیغ در ماه مبارک رمضان انتقاد کرد و گفت: متأسفانه به‌خاطر نداشتن بودجه 6 هزار مبلغ نتوانستند به مناطق مختلف کشور اعزام شوند. بنابراین باید روی مسائل تبلیغاتی در زمینه دین حساسیت داشته باشیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در پایان با اظهار "انتظار دیگر ما از دولت این است که مشغول حاشیه‌سازی‌ها نشوند" تصریح کرد: برخی با حاشیه‌سازی‌ها تلاش دارند دولت را مشغول کنند، مثلاً برخی رسانه‌ها تبلیغ می‌کنند که زنها چرا به استادیوم ورزشی نمی‌روند، اما باید این سؤال را مطرح کرد که واقعاً این اولویت کشور است، خیر، اینها حاشیه‌سازی است و توصیه می‌کنم که دولت توجهی به این حاشیه‌سازی‌ها نداشته باشد و اصلاً جواب آنها را ندهد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon