نیویورک‌تایمز: اسرائیلی‌ها انزوای بیشتری را احساس می‌کنند

نیویورک‌تایمز: اسرائیلی‌ها انزوای بیشتری را احساس می‌کنند

خبرگزاری تسنیم: یک روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت که جنگ غزه باعث شده تا اسرائیلی‌ها بیش از هر زمان دیگری، انزوای بیشتری را احساس کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه آمریکایی "نیویورک‌تایمز"، "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل بین دو راهی گیر کرده که یک طرف آن افزایش اعتراضات بین‌المللی به دلیل تلفات غیر نظامیان در حملات به نوار غزه و تشدید درخواست‌ها در اسرائیل برای پایان دادن به کاری است که در غزه آغاز شده است.

برخی از وزیران ارشد کابینه وی را تحت فشار قرار داده‌اند تا غزه به کنترل کامل ارتش در بیاید، اقدامی که نتانیاهو نیز با آن مخالف است. این در حالی است که "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا خواستار توقف فوری تهاجم اسرائیل شده است.

اسرائیلی‌های زیادی انزوای بیشتری از هر زمان دیگری احساس می‌کنند و به دلیل احساسات یهودی ستیزی که در جهان گسترده شده غضبناک هستند. از سوی دیگر نگران هستند پیش از آنکه ارتش تمامی تونل‌هایی که به داخل شهرک‌هایشان راه دارد تخریب کند، از آنجا خارج شوند.

نتانیاهو که به فرد ریسک گریز اما لفاظ معروف بوده و تمام زندگی سیاسی‌اش نیز با موضوعات امنیتی همراه بود، روز شنبه با آتش بس 12 ساعته موافقت کرده اما تا کنون با طرح آتش بس کامل "جان کری" اعلام موافقت نکرده است.

"یوسی ورتر" ستون نویس روزنامه اسرائیلی هاآرتص گفت: زمانی که هم اکنون وی را در تلویزیون می‌بینید، وی را فردی خاکستری می‌بینید.  می‌بینید که وی تمایلی به موقعیتی که در آن قرار گرفته، ندارد.

وی همیشه با لغات بازی می‌کرده اما در عمل قاطع نبوده است اما اکنون وی در اقدامی قاطع قرار دارد اما نه خیلی قاطع. او می‌خواهد که به این [جنگ] پایان دهد هر چند که می‌داند وی بهای آن را خواهد پرداخت.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان