درگیری‌های شدید جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست در قدس

درگیری‌های شدید جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست در قدس

خبرگزاری تسنیم: شهر اشغالی قدس شاهد درگیری شدید بین جوانان فلسطینی خشمگین و نظامیان رژیم صهیونیستی در اعتراض به جنایات این رژیم در نوار غزه بود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فلسطینی "معا"، جوانان فلسطینی در محله های مختلف شهر اشغالی قدس برای محکوم کردن جنایات ارتش رژیم اسرائیل در نوار غزه و همبستگی با زنان و مردان و سالخوردگان فلسطینی در این منطقه به خیابانها آمدند که با اقدامات سرکوبگرانه صهیونیست ها روبرو شدند.

منابع محلی گفتند: جوانان فلسطینی در محله های العیساویه، سلوان، بیت حنینا و اردوگاه شعفاط در شهر اشغالی قدس به مقابله با نظامیان صهیونیست پرداختند.

نیروهای امنیتی رژیم اسرائیل در این درگیری‌ها که در ساعات پایانی شنبه شب به مدت چند ساعت روی داد، از گازهای سمی، گلوله های پلاستیکی و ماشین های آب پاش استفاده کرد.

درجریان این درگیریها، یک کودک 2 ساله فلسطینی در محله سلوان شهر قدس به همراه دهها نفر دیگر از شهروندان فلسطینی این شهر و خبرنگاران دچار جالت خفگی و جراحت شدند.

شهرها و روستاهای مختلف کرانه باختری رود اردن تقریبا هر روزه شاهد همبستگی با مردم نوار غزه قرار دارد که از بیش از 20 روز پیش زیر حملات هوایی، زمینی و دریایی ارتش رژیم اسرائیل قرار داردند. در این حملات بیش از یکهزار نفر شهید و شش هزار نفر زخمی شده اند.

ارتش رژیم اسرائیل در جریان سرکوب تظاهرات مردم کرانه باختری در چند روز اخیر دستکم 8 شهروند فلسطینی را شهید کرده است.

مبارزان فلسطینی در کرانه باختری رود اردن نیز درپاسخ به جنایات رژیم اسرائیل در نوار غزه و کرانه باختری، مسئولیت به هلاکت رساندن یک نظامی صهیونیست در کرانه باختری را جمعه به عهده گرفتند.

نیروهای مقاومت فلسطین در نوار غزه نیز در نبرد با نظامیان صهیونیست تاکنون بیش از 69 نفر از آنها را کشته و بیش از 300 نفر دیگر را زخمی کرده اند اما ارتش رژیم اسرائیل تنها به هلاکت 40 نفر و زخمی شدن 138 نفر از نظامیانش در این درگیریها اذعان کرده است.

رتش رژیم اسرائیل چند روز پیش اذعان کرد که تنها در کمین مقاومت در منطقه شجاعیه شهر غزه 13 نظامی عضو تیپ گولانی کشته شدند. تیپ گولانی را نیروهای نخبه ارتش رژیم اسرائیل تشکیل می دهد.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان