تخلیه کشتی‌های ایرانی کندتر از خارجی‌ها/رویکرد کنونی با اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد

تخلیه کشتی‌های ایرانی کندتر از خارجی‌ها/رویکرد کنونی با اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت کشتیرانی با بیان این‌که سرویس‌دهی خارج از نوبت به کشتی‌های خارجی به معنای دادن امتیاز ویژه به آنهاست،گفت:برداشت ما از اقتصاد مقاومتی این است که از توانمندی‌های داخلی در اولویت استفاده شود.

محمدحسین داجمر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: تخلیه کشتی‌های کشتیرانی در بندر شهید رجایی در حال انجام است، اما مسئله مهم این است که با کندی به این کشتی‌ها سرویس‌دهی می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که خطوط کشتیرانی به‌طور مستمر وارد بندر شهید رجایی می‌شوند، تصریح کرد: شش فروند از کشتی‌های کشتیرانی با این مشکل مواجه بودند و حدود شش فروند کشتی سایر خطوط نیز در انتظار ارائه سرویس هستند.

وی با اشاره به سرویس‌دهی خارج از نوبت به کشتی‌ خارجی خاطرنشان کرد: امیدواریم دفعه بعد این کار را نکنند. البته در این رابطه با سازمان بنادر صحبت کردیم.

مدیرعامل کشتیرانی در خصوص زمان تخلیه کشتی‌ها گفت: به‌طور معمول برای هر «ﮔﻨﺘﺮی ﮐﺮﯾن» حدود 30 کانتینر باید عمل کند، این در حالی است که هم‌اکنون برای کشتی‌های ما این رقم به کمتر از 12 کانتینر تخلیه و بارگیری رسیده است.

داجمر تاکید کرد: این یعنی کمتر از نصف. وقتی این اتفاق می‌افتد طبیعتا کشتی‌ها در نوبت قرار می‌گیرند. این‌که یک کشتی بدون نوبت تخلیه و بارگیری می‌شود به این معنی است که یک امتیاژ ویژه به این کشتی داده‌اند.

وی با بیان این‌که انتظار این است در بنادر ایرانی به کشتی‌های کشورمان ارجحیت بدهیم، گفت: نباید این‌گونه باشد که به کشتی‌های خارجی را خارج از نوبت سرویس‌دهی شود، کشتی‌هایی که در زمان تحریم ایران را ترک کردند.

وی ابراز امیدواری کرد کشتی‌های بعدی خارجی بدون نوبت تخلیه نشود.

مدیرعامل کشتیرانی با تاکید بر این‌که باید به نحو درستی از منابع کشور استفاده کنیم، اظهار کرد: برداشت ما از اقتصاد مقاومتی این است که از توانمندی‌های داخلی در اولویت استفاده شود.

داجمر با  طرح این پرسش که آیا از توانمندی‌های داخلی استفاده می‌کنیم یا برعکس است، افزود: متاسفانه به دیگران بها می‌دهیم و توانمندی‌های داخلی را از دور خارج می‌شود و خسارت‌هایی است که به کشور وارد می‌شود.

انتهای پیام/

دهۀ «رکود، عبرت، تجربه»
پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
رایتل
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon
بانک ایران زمین