معاون بلر: حمله اسرائیل به غزه جنایت جنگی است و باید پایان یابد

معاون بلر: حمله اسرائیل به غزه جنایت جنگی است و باید پایان یابد

خبرگزاری تسنیم: معاون نخست وزیر سابق انگلیس بمباران مردم بی دفاع غزه توسط رژیم صهیونیستی را جنایت جنگی خواند و افزود: سازمان ملل و کشورهای غربی درمقابل اقدامات وحشیانه اسرائیل سکوت کرده اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزای تسنیم معاون نخست وزیر سابق انگلیس بمباران مردم بی دفاع غزه توسط رژیم صهیونیستی را جنایت جنگی خواند و افزود پاسخ به حملات موشکی حماس غیرمتناسب و وحشیانه است.

جان پرسکات طی  یادداشتی در روزنامه میرور انگلیس نوشت: گروهی بیمارستان ها را منفجر می کنند، کودکان را می کشند و مسئول قتل بیش از یک هزار نفر از جمله 165 کودک طی تنها دو هفته هستند. بدون شک می بایست یک دولت منفور نامیده می شد و توسط سازمان ملل، آمریکا و انگلیس محکوم می شد. اما فریادهای اعتراض سکوت کرده اند.  چرا که طرف مقابلشان اسرائیل است.

اقدامات نظامی اسرائیل که با فرض هدف قرار دادن حماس انجام می شود آن اندازه وحشیانه و نامتناسب است که جنایت جنگی ندانستن آنها را غیر ممکن می کند.

کسانی که در غزه زندگی می کنند همانند زندانی ها در پشت دیوارها و حصارهای محبوس شده اند و قادر به فرار کردن از بمباران ها  نیستند. همچنین محاصره اقتصادی غزه مردم را به فقر فرو برده است.

بیش از 80 درصد از کشته های غزه مردم عادی از جمله زنان و کودکان بوده اند، اما چه کسی می گوید که 20 درصد دیگر غیر نظامی نبوده اند؟ اسرائیل خود را در زندان غزه در جایگاه قاضی، هیئت منصفه و جلاد قرار داده است.

اسرائیل همه قوانین بین الملل را با ادامه شهرک سازی به استهزاء گرفته است. مقامات اسرائیل می گیوند قبل از حمله به مردم به آنها هشدار می دهند که خانه هایشان را ترک کنند، اما مردم به کجا می توانند پناه ببرند؟

حملات اسرائیل معضل را حل نخواهد کرد وتنها نسل جدیدی از فلسطینی های سرشار از نفرت خواهد ساخت که مصمم به مبارزه با بی عدالتی اشغالگری هستند.

ما باید اسرائیل را به پایان دادن به محاصره غزه وادار کنیم. باید شهرک سازی غیر قانونی پایان یابد. در این وحله نمی توان سکوت کرد و باید مانع از تکرار این چرخه مرگ شد.


انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان