مؤسسات اعتباری غیربانکی موظف به اصلاح اساسنامه خود تا پایان دی‌ماه شدند

مؤسسات اعتباری غیربانکی موظف به اصلاح اساسنامه خود تا پایان دی‌ماه شدند

خبرگزاری تسنیم: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در یک‌هزار و یک‌صد و هشتاد و دومین جلسه شورای پول و اعتبار مورخ ۲۴/۴/۱۳۹۳، " اساسنامه نمونه مؤسسات اعتباری غیربانکی" را مورد تصویب قرار داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، شورای پول و اعتبار در سال گذشته به استناد اختیارات مقرر در بند «ج» ماده 30 قانون پولی و بانکی کشور و با هدف ایجاد ساختار و چارچوبی یکسان و استاندارد برای اساسنامه بانک‌ها، «اساسنامه نمونه بانک‌های تجاری غیردولتی» را تصویب نمود.

در همین راستا آن شورا در سال جاری نیز با همان مقصود و رویکرد، در یک‌هزار و یک‌صد و هشتاد و دومین جلسه مورخ 24/4/1393، "اساسنامه نمونه مؤسسات اعتباری غیربانکی" را مورد تصویب قرار داد.
گفتنی است تمامی مؤسسات اعتباری غیربانکی موظف شدند حداکثر تا پایان دی‌ماه سال جاری‌ نسبت به برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده و اصلاح اساسنامه خود مطابق با اساسنامه نمونه ابلاغی اقدام نموده و آن را قبل از ثبت در مراجع ثبتی، وفق بندهای «د» و «هـ» ماده 30 قانون پولی و بانکی کشور، برای تصویب نهایی در شورای پول و اعتبار به این بانک ارسال دارند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه