بهزاد پور: به هر قیمتی فیلم نمی‌سازم

بهزاد پور: به هر قیمتی فیلم نمی‌سازم

خبرگزاری تسنیم: بهزاد بهزاد پور نویسنده وکارگردان سینما و تئاتر گفت:در سینما همیشه آماده کار هستم و اتفاقا فیلمنامه هایی را هم ارائه دادم ولی انگار هنوز شرایط ساخت فیلم برای من که تن به هر کاری نمی دهم مهیا نیست.

فیلم‌نامه «فوق سری» عنوان تازه‌ترین اثر بهزاد بهزادپور است که به تازگی از سوی انتشارات کتاب نیستان در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شد؛ اثری که صرف نظر از گونه آن، می‌توان از آن به عنوان یک نوشته داستانی مهیج و بکر نیز یاد کرد.

بهزاد پور در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه فیلم‌نامه هایی رابرای تولید آماده دارد گفت: من همیشه امیدوار بودم که در سینما حضور داشته باشم و فیلم بسازم ولی نمی خواهم به هر قیمتی فیلم بسازم. دوست دارم وقتی یک فیلم را ساختم بتوانم در کنار این کار بایستم و وقتی می میرم دوست دارم فیلمی که ساختم باقیات صالحات من باشد.

وی ادامه داد: در سینما همیشه آماده کار هستم و اتفاقا فیلمنامه هایی را هم ارائه دادم ولی انگار هنوز شرایط ساخت فیلم برای من که تن به هر کاری نمی دهم مهیا نیست. درست است که می شود فیلمی را در یک ماه هم ساخت ولی این فیلم شناسنامه این فرد است و اگر قرار است فیلم بسازم دوست دارم فیلم قشنگی باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بهزاد بهزادپور در یک کلمه اهل غافلگیری مخاطب خودش است؛ چه در تجربه‌های نوشتاری سابق خود که برخی از آنها پیش از این با همکاری سیدمهدی شجاعی و مجید مجیدی تألیف و منتشر شده است و چه در تجربه‌های سینمایی خود که از میان آنها می‌توان به اثر سینمایی «خداحافظ رفیق» اشاره کرد که به دلیل پرداخت سینمایی بدیع خود، با نظر مثبت منتقدان و مخاطبانش روبرو شد، که عمده آن ناشی از خلق نگاهی تازه و بکر در روایت از دفاع مقدس بود.

فیلم نامه «فوق سری» اثری قابل توجه و از چند منظر بکر و ناب به شمار می‌رود.داستان این فیلم‌نامه ماجرای حمل یک محموله سری توسط یک کشتی ایرانی در بحبوحه جنگ تحمیلی، از سمت غرب آسیا به ایران را روایت می‌کند؛ محموله‌ای که به دلیل شرایط خاص آن کاپیتان کشتی حتی از ورود و خروج ملوانان کشتی نیز ممانعت به عمل می‌آورد و این سختگیری‌هاست که حساسیت‌برانگیز شده و در نهایت نیز با پیدا شدن چند ملوان جاسوس در کشتی ماجرای حمل این محموله به ایران با مخاطرات جدی مواجه می‌شود.

از دیگر تجربیات وی در مقام نویسندگی می‌توان به خلق فیلم‌نامه‌های خداحافظ رفیق، رنجر، باشگاه سری، آخرین شناسایی، قله دنیا 1 و 2 (مشترک با سید مهدی شجاعی) و کلانتری غیرانتفاعی (مشترک با سید مهدی شجاعی) اشاره کرد.

بهزاد بهزادپور،  اجرای نمایش «شبی در کهکشانها» را از 26 تیرماه درپارک ولایت آغاز کرده است. «شبی در کهکشانها» بزرگ‌ترین برنامه ترکیبی میدانی ایران است که مثل «شب آفتابی»کار قبلی این کارگردان تئاتر، با پرداخت دینی و تاریخی، مضامین سیاسی را هم نمایش می‌دهد.

انتهای‌پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل