‌مستند "لطفاً فقط نبینید" در دادگستری کرمان تولید شد


‌مستند "لطفاً فقط نبینید" در دادگستری کرمان تولید شد

خبرگزاری تسنیم: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با بیان اینکه برخی از جرائم در کرمان نیازمند آسیب شناسی است،گفت: به منظور پیشگیری از وقوع جرم مستند «لطفاً فقط نبینید» با سبکی جدید در این معاونت تولید شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان و به نقل  از روابط عمومی دادگستری کرمان، حمید خالقی اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش بسیار مستند «لطفاً فقط نبینید» با سبکی جدید و به مدت 20 دقیقه آماده شده است.

وی گفت: یکی از راه‌های مهم کاهش جرائم توجه به مسائل فرهنگی و با تفاوت بودن شهروندان نسبت به محیط اطراف و کاهش بسترهای وقوع جرم است و از این رو مستندی با عنوان "لطفاً فقط نبینید " در راستای بالا بردن آگاهی‌های عمومی و اقدامات پیشگیرانه شهروندان ساخته شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان تصریح کرد: شاید این طور به نظر بیاید که رعایت آداب شهروندی کاری است که تنها جنبه اخلاقی دارد و سودی را شامل ما نخواهد کرد اما اصلاً این طور نیست وقتی یک شهر از لحاظ فرهنگی بدرخشد، اقبال عمومی از آن شهر بیشتر می‌شود.

خالقی بیان کرد: یکی از دلایل عمده وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی در جامعه امروز، کمرنگ شدن مسائل اعتقادی و اخلاقی در بین افراد جامعه است.

وی افزود: بعضی از آداب شهروندی مربوط به رفتارهای ما در قبال شهروندانمان و بعضی مربوط به نگهداری از شهرمان است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان تصریح کرد: ضرورت و اهمیت توجه و تمرکز بر تقویت اعتقادات و اصول شهروندی در جامعه بیش از  هر زمان دیگری احساس می‌شود و لزوم همکاری و تعامل تمامی نهادها و ارگان‌های اجرایی و شهروندان را  می‌طلبد.

خالقی خاطرنشان‌کرد: امید است با آسیب شناسی برخی از جرائم و بالا بردن سطح آگاهی جوانان و خانواده‌ها با برنامه‌ریزی‌های اصولی و با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود فرهنگی، اجتماعی بتوان پیشگیری از جرم را به عنوان یک اندیشه در اولویت قرار داد تا شرایطی فراهم شود، همه شهروندان نیز پیش از انجام هر اقدامی با رویکرد تخصصی تدابیر پیشگیرانه را در دستور کار خویش قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مستند«لطفاً فقط نبینید» در سایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان به آدرس www.kermanpishgiri.ir  قابل مشاهده و دریافت است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon