سازمان امور مالیاتی برای افزایش درآمد خود مالیات‌های چندبرابری می‌گیرد

سازمان امور مالیاتی برای افزایش درآمد خود مالیات‌های چندبرابری می‌گیرد

خبرگزاری تسنیم:رییس اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان تهران از کاهش تقاضا در این صنف در پی کاهش ساخت‌وساز خبر داد و گفت:در اقتصاد ایران تعریف اشتباهی از مالیات ارزش افزوده شده و چه خوب است اگر قانونی از کشور دیگری اقتباس می شود جامع باشد.

بیژن عطارد در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی برای کسب درآمد بیشتر و عدم دستیابی به منابع جدید از مودیان مالیاتی که در آن سازمان پرونده دارند مالیات های چندبرابری دریافت می کند.
او ادامه داد: ضریب مالیاتی برای صنف تاسیسات مکانیکی ساختمان 23 درصد است اما کارشناسان اداره مالیات برای رفع افزودن منابع مالیاتی که فرار مالیاتی دارند و افزایش درآمد اداره خود، مالیات افرادی که در آن اداره پرونده دارند و مالیات پرداخت کرده اند مالیات های چند برابر نسبت به سال گذشته محاسبه می کنند.
عطارد یادآور شد: در اقتصاد ایران از یک کالا چندبار مالیات برارزش افزوده دریافت دریافت می شود و این در حالی است که باید مالیات برارزش افزوده بنابر مابه ازا، نه قیمت فروش کالا محاسبه شود.
او با بیان این که  طبق قانون و علم اقتصاد مالیات باید بنابر میزان درآمد محاسبه شود، گفت: اداره امور مالیاتی به دنبال گسترش و دفاتر درآمد در اصناف و شرکت ها نیست که با این کار مالیات ها شفاف تر و صحیح تر محاسبه خواهد شد.
رییس اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان تهران گفت: کارشناسان اداره امور مالیاتی بدون محاسبه و توجه به رابطه مستقیم مالیات و درآمدف مالیات با افزایش چند برابری نسبت به سال گذشته تعیین می کنند.
او با بیان این که فروشندگان لوازم تاسیسات توسط افزاد سیار بر خلاف قانون به متقاضیان خدمات ارائه می دهند، افزود: در بین فروشندگان لوله و اتصالات ، ابزار فروشان و رنگ فروشان تداخل صنفی ایجاد شده و تا زمانی که  شکایتی نشود، اشکالی برای ادامه فعالیت وجود ندارد.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه