۷۰ فرانسوی معترض به حملات اسرائیل علیه غزه بازداشت شدند

70 فرانسوی معترض به حملات اسرائیل علیه غزه بازداشت شدند

خبرگزاری تسنیم: پلیس فرانسه ۷۰ نفر از معترضان به حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان نوار غزه را در تجمعاتی که دولت پاریس آن را ممنوع اعلام کرده بود، دستگیر کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، حامیان فلسطین در فرانسه روز گذشته (شنبه) در حالی تظاهرات کردند که دولت پاریس برگزاری این تجمع را ممنوع اعلام کرده بود؛ در این بین و به دنبال درگیری معترضان و پلیس ضد شورش در تظاهرات مرکز پاریس، 70 نفر از معترضان به سیاست های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان بازداشت شدند.

بر اساس اعلام وزارت کشور فرانسه، حدود 4 هزار فرانسوی در پایتخت فرانسه تظاهرات کردند؛ این در حالیست که سازمان دهندگان این تجمع، تعداد شرکت کنندگان در این راهپیمایی را 10 هزار نفر گزارش کرده اند.

در این خبر آمده است که پلیس فرانسه با هدف متنفرق کردن تظاهرات کنندگان وارد مداخله شد و از گازهای اشک آور علیه تجمع کنندگان استفاده کرد؛ تجمع کنندگان نیز به پرتاب سنگ علیه نیروهای پلیس پرداختند که در این بین حدود 12 نیروی پلیس به صورت جزئی زخم شدند.

«برنارد کازنیو» وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که برخی از شرکت کنندگان در این تظاهرات، مسلح و با هدف ایجاد خشونت آمده بودند.

فرانسه و حومه آن اواخر هفته گذشته نیز صحنه برگزاری تظاهرات در اعتراض به عملیات های نظامی اسرائیل علیه نوار غزه بود؛ برگزاری این تظاهرات نیز پیشتر ممنوع اعلام شده بود و نهایتا به هرج و مرج ختم شد.

پلیس فرانسه روز جمعه اخیر برگزاری هرگونه تظاهرات در حمایت از فلسطین در این کشور را ممنوع اعلام کرد؛ سازمان دهندگان این تظاهرات نیز تلاش کردند از طریق دادگاه، ممنوعیت برگزاری تجمعات خود را لغو کنند اما موفق نشدند؛ در این بین وزیر کشور فرانسه نیز هشدار داد که این سازمان دهندگان در صورت برگزاری تظاهرات، مسئول بروز هرگونه ناآرامی خواهند بود و مجازات کیفری می شوند.

یک منبع پلیس فرانسه اعلام کرده است که افسران پلیس اکیدا دستور داشتند تا افرادی که بیانیه ها و نمادهای ضد یهودی در دست داشتند را مهار کنند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که تظاهرات مشابه دیگری نیز با حضور تقریبی 10 هزار معترض به سیاست های اسرائیل علیه غزه، در شهر لیون برگزار شد؛ این تظاهرات ممنوع اعلام نشده بود و به شیوه ای مسالمت آمیز برگزار شد.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان