اعلام اسامی گروه مدیحه سرائی و قاریانی که به حج اعزام می‌شوند

اعلام اسامی گروه مدیحه سرائی و قاریانی که به حج اعزام می‌شوند

خبرگزاری تسنیم: با اعلام دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم، اعضای کاروان ۲۰ نفره قرآنی جمهوری اسلامی ایران(کاروان نور) به حج تمتع سال ۹۳ مشخص شدند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، همه ساله گروهی تحت عنوان «کاروان نور» متشکل از اساتید، قاریان و حافظان ممتاز کشورمان جهت اجرای برنامه‌های قرانی در میان زائران ایرانی و خارجی خانه خدا به سرزمین‌ وحی اعزام می‌شوند.

فرایند انتخاب قاریان و اعضاء این کاروان از طریق برگزاری آزمون انجام می‌شود. امسال این فرآیند قبل از ماه مبارک رمضان توسط سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد. جمعاً 103 نفر از قاریان برتر سراسر کشور در آن شرکت کردند. همچنین با اعلام کمیته اعزام و دعوت  از قاریان قرآن کریم شورای عالی قرآن، داوری آزمون اعزام  قاریان و گروه‌های تواشیح اعزامی به حج تمتع سال 1393 روز دوشنبه 23 تیرماه 93 برگزار شد.

در این آزمون که با حضور بیش از 100 قاری و حافظ و گروه مدیحه سرایی و همخوانی برگزار شد، اساتید برجسته کشورمان بازبینی فیلم تلاوت‌ها و داوری آن‌ها را انجام دادند تا نفرات برتر جهت عضویت در کاروان نور اعزامی به حج تمتع سال جاری مشخص کنند.

در روزهای گذشته نتایج این آزمون اعلام شد. قرار است قبل از فرا رسیدن موسم حج نیز دوره توجیحی دو روزه برای اعضای این کاروان توسط کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم برگزار گردد.

محمد تقی میرزاجانی، مسئول دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم در این باره، گفت: پس از برگزاری جلسه کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم و بحث و بررسی‌های انجام شده، اعضای کاروان 20 نفره قرآنی جمهوری اسلامی ایران مشخص شدند.

وی افزود: در این کاروان، 14 نفر از اساتید و قاریان ممتاز، یک حافظ و یک گروه مدیحه‌سرایی حضور دارند. برای اولین بار، تمام کسانی که از طریق آزمون حج انتخاب شده‌اند، حج اولی هستند.

میرزاجانی یادآور شد: پس از تعیین اعضای کاروان، در همکاری مشترک با بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت و سازمان اوقاف و امور خیریه، مقدمات حضور موفق این کاروان در موسم تمتع فراهم می‌شود.

مسئول دبیرخانه کمیته اعزام خاطرنشان کرد: جهت ایجاد آمادگی بیشتر اعضای کاروان نور و طرح مسائل آموزشی و توجیهی، پس از ماه مبارک رمضان یک دوره ویژه برای ایشان برگزار می‌شود.

اسامی کاروان نور، اعزامی به حج 93 به شرح زیر است:

آقایان:
1 سعید طوسی - خراسان‌رضوی
2 مهدی عادلی - تهران
3 جعفر فردی - تهران
4 سیدمحمدجواد حسینی - خراسان‌رضوی
5 عباس هاشمی - بوشهر
6 وحید وکیلی - آذربایجان غربی
7 مجتبی هرندی‌زاده - اصفهان
8 محمدتقی نوران - تهران
9 حامد علیزاده - خراسان‌رضوی
10 علی خشنود - تهران
11 هادی خانی - ایلام
12 مهدی شایق - یزد
13 علی حصاری - سیستان و بلوچستان
14 بهزاد هژبری(حافظ) - اردبیل
15 تا 19 گروه طه - آذربایجان شرقی
20 علیرضا سبحانی (سرپرست کاروان) - تهران

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران