قطر: اسرائیل منشا تروریسم است

قطر: اسرائیل منشا تروریسم است

خبرگزاری تسنیم: وزیر خارجه قطر در واکنش به اتهامات رژیم صهیونیستی علیه این کشور مبنی بر حمایت از تروریسم تاکید کرد که این رژیم خود منشأ تروریسم است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه الجزیره به نقل از «خالد العطیه» گزارش داد که هدف از نشست وزرا که روز گذشته در پاریس برگزار شد، بررسی آتش بس در غزه نبود، بلکه هدف از آن توقف تجاوزات اسرائیل و رفع محاصره نوار غزه بود.

وی افزود که این نشست فرصتی برای مطلع کردن حاضرین در نشست از نتایج مذاکرات چند روز گذشته بود.

وزیر خارجه قطر همچنین هر گونه اتهامات وارده به این کشور مبنی بر اینکه دوحه به طرح ابتکاری مصر و ایفای نقش آن در حل بحران غزه اعتراض کرده است، رد و تاکید کرد: قطر و ترکیه و کشورهای دوست، ایفای نقش مصر در قضیه فلسطین را اساسی و مهم می دانند.

این مقام قطری همچنین در واکنش به اتهامات وزیران خارجه و اقتصاد رژیم صهیونیستی (آویگدور لیبرمن و نفتالی بنیت) مبنی بر اینکه قطر حامی تروریسم است، گفت: این دو نفر آخرین کسانی هستند که می توانند از تروریسم سخن بگویند زیرا خود آنها عامل بوجود آمدن تروریسم و اجرای آن هستند.

بر اساس این گزارش، در نشست وزرای خارجه کشورهای مختلف در پاریس که قطر، ترکیه و کشورهای غربی از جمله آمریکا نیز در آن شرکت داشتند، حاضرین خواستار تمدید آتش بس موقت در غزه به مدت طولانی و آغاز مذاکراتی شدند که به آتش بس دائمی منجر شود.

در این جلسه که تحت عنوان « نشست بین المللی برای حمایت از آتش بس انسانی در غزه» برگزار شد وزرای خارجه آمریکا، قطر، ترکیه، فرانسه، انگلیس، ایتالیا، آلمان و نماینده اتحادیه اروپا حضور داشتند.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان