برگزاری اعتراضات گسترده ضد اسرائیلی در شهرهای مختلف آلمان

برگزاری اعتراضات گسترده ضد اسرائیلی در شهرهای مختلف آلمان

خبرگزاری تسنیم: روز گذشته بار دیگر اعتراضات گسترده‌ای در شهرهای مختلف آلمان علیه حملات نظامی اسرائیل به نوار غزه برگزار شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، به نقل از روزنامه "راینیشن پست"، مجددا در بسیاری از شهرهای آلمان اعتراضاتی علیه جنگ غزه برگزار شد که البته دیگر شعارهای یهود ستیزانه در آن وجود نداشت. مسلمانان در آلمان اطمینان دادند که به شدت مخالف یهود ستیزی هستند.

اظهارات یهود ستیزانه در اعتراضات علیه حملات اسرائیل به نوار غزه توسط انجمن های مسلمان در آلمان آشکارا متفاوت و مجزا از اظهار خشم علیه اسرائیل ارزیابی شد. شورای مرکزی مسلمانان از یهود ستیزی شدیدا فاصله گرفته است.

رئیس شورای هماهنگی مسلمانان در آلمان در این باره به روزنامه "میتل دویچه آلمان" اظهار داشته است که انتقاد به حملات اسرائیل بجا است، اما رفتارهای یهود ستیزانه به هیچ وجه بجا نیست. ما مسلمانان احساسات یهود ستیزانه را رد می کنیم.

رئیس شورای مرکزی مسلمانان نیز در این راستا اظهار داشته بود که کسی که نفرت از یهود را گسترش داده و بر این اعتقاد است که در مسیر جنگ غزه باید یهود ستیزی گسترش یابد در جامعه ما جایی ندارد.

روز گذشته بیش از هزاران نفر در بسیاری از شهرهای آلمان علیه حملات نظامی اسرائیل به نوار غزه دست به اعتراض زده و خواستار یک آتش بس دائمی در این درگیری ها شدند. شعارهای یهود ستیزانه و یا حوادث دیگری از این اعتراضات گزارش نشده است. این اعتراضات در شهرهای مختلف آلمان از جمله مونیخ، فرانکفورت، برلین، گیسن، هامبورگ و کیل شکل گرفت.

در برلین، بسیاری از سازمان های یهود، مسیحی و مسلمان یک نماز مشترک برای صلح در خاورمیانه در روز یکشنبه را درخواست کردند.

یک جوان در شهر هسن آلمان یک پلاکارد را بالا برده بود که روی آن یک معترض طرفدار فلسطین داشت زیر مهر یهود ستیزی له می شد و یک نفر دیگر از معترضان پلاکاردی در دست داشت که روی آن نوشته شده بود آیا شما بچه دارید؟

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان