سومین تظاهرات کانادایی‌ها علیه تجاوزگری اسرائیل در غزه+عکس

سومین تظاهرات کانادایی‌ها علیه تجاوزگری اسرائیل در غزه+عکس

خبرگزاری تسنیم: کانادایی‌های معترض به حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، برای سومین بار در حمایت از فلسطینیان تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه کانادایی «اوتاوا سیتیزن»، از زمان شروع عملیات های نظامی رژیم صهیونیستی علیه غزه، کانادایی های حامی فلسطین روز گذشته (شنبه) برای سومین بار با برگزاری تظاهرات در اوتاوا، خشم خود را از تل آویو و همچنین سران سیاسی کانادا به تصویر کشیدند.

معترضان کانادایی که تعداد آنها 500 و یا بیشتر گزارش شده است، در این تجمع اعتراض آمیز خود شعار «غزه را آزاد کنید؛ هارپر شرم کن»، سر دادند؛ این تجمع مقابل بنای یادبود حقوق بشر در خیابان «الگین» برگزار شد و معترضان بعد از این تجمع به سمت ساختمان پارلمان کانادا حرکت و افسران پلیس نیز با دوچرخه آنها را دنبال کردند.

بر این اساس، اگرچه معترضان بیشتر «استفان هارپر» نخست وزیر کانادا و حمایت علنی و بدون ابهام وی از اسرائیل علیه غزه را مورد اعتراض قرار دادند اما در عین حال از «تام مولکر» رهبر حزب دموکراتیک نوین و «جاستین ترادیو» رهبر حزب لیبرال کانادا نیز به دلیل اینکه جنایت های اسرائیل علیه غزه را علنا محکوم نکرده اند، انتقاد کردند.

یکی از معترضان کانادایی که دانشجوی حقوق بود، در این بین گفت که این حقیقت که دولت کانادا از هرگونه جنایتی که اسرائیل مرتکب می شود، حمایت و آن را توجیه می کند، او را ناراحت می کند؛ این کانادایی خطاب به تجمع کنندگان گفت: من شرمنده ام که کشوری فوق العاده مانند کانادا توسط شخصی مانند استفان هارپر اداره می شود.

یکی دیگر از شرکت کنندگان در این تظاهرات اعلام کرد که با هدف کمک به توقف کشتارها در غزه و متقاعد کردن دولت اوتاوا برای تغییر موضع خود در حمایت از اسرائیل، در این تجمع شرکت کرده است.

رهبران برگزاری این تظاهرات متعهد شده اند که تا زمان پایان جنگ علیه غزه، به تظاهرات عمومی خود در اوتاوا ادامه خواهند داد.
این روزنامه کانادایی نوشت که حملات 19 روزه اسرائیل علیه غزه، به مرگ بیش از هزار فلسطینی منجر شده است؛ بیشتر تلفات این جنگ را غیرنظامیان تشکیل می دهند؛ در این بین، مقامات بهداشت غزه نیز از زخمی شدن 5 هزار و 900 فلسطینی خبر داده اند.


انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان