۵۰۰۰ مددجوی بابلسری تسهیلات اشتغالزایی دریافت کردند

5000 مددجوی بابلسری تسهیلات اشتغالزایی دریافت کردند

خبرگزاری تسنیم: رئیس اداره بهزیستی بابلسر گفت: پنج هزار مددجوی زیرپوشش این نهاد امسال از تسهیلات اشتغالزای برخوردار شدند.

جعفر عمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساری، از تخصیص یک میلیارد و 526 میلیون تومان وام خوداشتغالی و مشاغل خانگی برای افراد تحت پوشش بهزیستی این شهرستان در سال 92  خبرداد و اظهار کرد: تاکنون بیش از 80 درصد این مبلغ به صورت وام به مددجویان بهزیستی شهرستان بابلسر پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از پنج هزار نفر مددجو از امکانات و خدمات این مجموعه در سطح شهرستان استفاده می‌کنند، افزود: این اداره در حوزه‌های اجتماعی، توانبخشی، پیشگیری، مشارکت و اشتغال در مراکز غیر دولتی به مددجویان خدمات ارائه می‌کند.

عمرانی بیان کرد: در حوزه توانبخشی، معلولین جسمی، حرکتی، ذهنی، روانی، شنوایی، بینایی در حوزه اجتماعی، زنان سرپرست خانوار،  مردان از کار افتاده، دختران و پسران آسیب دیده جز مهم‌ترین اقشار عضو گروه بهره‌مند از بهزیستی است.

وی افزود: این افراد در حوزه‌های ارائه مستمری، کمک هزینه تحصیلی، شهریه دانشجویی، پرداخت حق بیمه درمانی، پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی، پرداخت هزینه وسایل توان‌بخشی، کار درمانی، فیزیوتراپی و گفتار درمانی از بسته‌های حمایتی بهزیستی به شکل رایگان بهره‌مند است.

عمرانی تصریح کرد: ارجاع بیماران به کمپ‌ها و مراکز ترک اعتیاد، ارجاع به مشاوران حقوقی بر حسب نیاز و مرکز مشاوره در طیف گسترده و درمان با روانپزشک از دیگر اقدامات اورژانس اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 356 پرونده طلاق جهت مشاوره و مداخله در کاهش طلاق به پایگاه اجتماعی بهزیستی شهرستان ارجاع شد که از این تعداد 79 فقره پرونده‌ به سازش کامل و مشروط ختم شده است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon