انتقاد اتحادیه خلبانان آلمان به از سرگیری پروازهای آلمانی به تل‌آویو


انتقاد اتحادیه خلبانان آلمان به از سرگیری پروازهای آلمانی به تل‌آویو

خبرگزاری تسنیم: اتحادیه خلبانان آلمان، کوک پیت با تاکید بر اینکه اسرائیل توانایی دفع همه موشک های شلیک شده حماس به تل آویو را ندارد، انتقاد شدیدی را به از سر گیری پروازهای شرکتهای هواپیمایی آلمان به این فرودگاه بین المللی کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، اتحادیه خلبانان آلمان، کوک پیت درباره خطر موشک های حماس روی پروازها به تل آویو هشدار داد.

اتحادیه خلبانان آلمان، کوک پیت به شرکت هواپیمایی  لوفت هانزا انتقاد وارد کرد که با وجود جنگ غزه پروازهای خود به تل آویو را از سر می گیرد.

"یورگ هندورگ" ، سخنگوی کوک پیت در این راستا به "هندلز بلات" آلمان گفت که ما نمی توانیم این تصمیم شرکت لوفت هانزا را از دید امنیتی درک کنیم.

به اعتقاد وی اسرائیل در شرایطی نیست که همه موشک های شلیک شده حماس را دفع کند. بر اساس ارزیابی ما در روزهای اخیر مطلقا هیچ تغییری در شرایط تهدید آمیز ایجاد نشده است.

وی افزود دو دلیل می تواند وجود داشته باشد که چرا شرکت لوفت هانزا پروازهای خود به تل آویو را مجددا از سر گرفته است، یا تحت فشار قرار گرفته که بار دیگر پروازهای خود به این فرودگاه را از سر گیرد و یا منافع سود آور در پس این تصمیم قرار دارد.

"هند ورگ" که خود از خلبانان شرکت لوفت هانزا است تصریح کرد که در هر صورت از دید امنیتی چنین اقدامی قابل توضیح نیست.

بعد از اینکه سازمان حمل و نقل هوایی آمریکا و آژانس امنیت هوانوردی اروپا ( EASA) هشدارهای خود درباره شلیک موشک های حماس را خاتمه دادند، شرکت های هواپیمایی لوفت هانزا و شعبه های آن اعلام کردند که پروازهای خود به تل آویو را از روز شنبه به تدریج از سر می گیرند.

شرکت ایر برلین آلمان هم اعلام کرده بود که پروازهای خود را از شنبه ظهر به تدریج به تل آویو از سر می گیرد. بسیاری از شرکت های هواپیمایی آمریکایی هم عملیات پروازی خود به سرزمین های اشغالی را از سر گرفته اند.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان