داعش و صهیونیست به قدرت پوشالی تکیه کرده‌اند


داعش و صهیونیست به قدرت پوشالی تکیه کرده‌اند

خبرگزاری تسنیم: آیت الله سبحانی گفت: امروز در فلسطین صهیونیست ها زنان و کودکان را می کشند و مساجد را تخریب می کنند، آن ها بر این تصورند که قدرتشان دائمی است اما این قدرت ها پوشالی است و یک روز از بین می رود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله جعفر سبحانی ظهر امروز در درس تفسیر خود در مجتع عالی فقه اظهار کرد: امروز در فلسطین صهیونیست ها زنان و کودکان را می کشند و مساجد را تخریب می کنند، آن ها بر این تصورند که قدرتشان دائمی است اما این قدرت ها پوشالی است و یک روز از بین می رود.

مرجع تقلید شیعیان افزود: در روز قیامت صهیونیست ها و پیروان داعش حسرت می خورند که چرا در این دنیا ظلم کردند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: خداوند همه انسان ها را در دنیا هدایت کرده است و انبیا و اولیا خدا برای هدایت مردم تلاش کرده اند اما برخی از انسان ها راه ضلالت را در پیش گرفته اند و در روز قیامت حسرت عمر از دست رفته شان را می خورند.

مفسر قرآن کریم با اشاره به اثرات توبه گفت: توبه سبب کاهش جرائم می شود، چون اگر راه توبه بسته شود، انسان مجرم دیگر هراسی از انجام بیشتر گناهان ندارد، چون خود را جهنمی می داند، اما اگر انسان گناهکار بداند که می تواند توبه کند، یا دیگر گناه نمی کند یا گناه کمتری را انجام می دهد، چون امید برای نجات از جهنم دارد.

وی تصریح کرد: قوانینی در زندان وجود دارد که اگر زندانی به آنها عمل کند، از مجازاتش کاسته می شود، لذا زندانی به امید بخشیده شدن کمتر در زندان خلاف می کند، عین این مثال در توبه است و توبه از افزایش جرایم جلوگیری می کند.

آیت الله سبحانی توبه را تنها گفتن ذکر استغفر الله ندانست و افزود: این ذکر صیغه توبه است، توبه واقعی دارای مراتب شش گانه است که سه مرتبه آن الزامی است، انسان برای توبه باید در ابتدا به صورت جدی پشیمان شود، در مرتبه دوم انسان باید تصمیم بگیرد که در آینده هم گناه نکند و در سومین گام انسان توبه کننده باید حقوق مردم و خداوند را بدهد و گذشته را جبران کند.

استاد عالی حوزه علمیه قم با اشاره به فانی بودن دنیا بیان کرد: این جهان جاودانی نیست و چند ده سال بیشتر نیست، اما آخرت دار خلود است و جاودان است، در برزخ بهشت داریم، اما این بهشت جاودانی نیست، اما آخرت بهشتی جاودانی دارد و انسان باید قبل از اینکه فرصت را از دست بدهد، آماده مرگ شود و به سوی خداوند متوجه شود، انسان باید به سوی خداوند برگرد و مطیع خداوند شود، روز قیامت به صورت ناگهانی می آید و انسان نمی تواند کاری را انجام بدهد.

مرجع تقلید شیعیان تبعیت از قرآن را ضروری دانست و افزود: قرآن بهترین چیزی است که از سوی خداوند نازل شده است، در قرآن آمده است قیامت به صورت ناگهانی و یکدفعه اتفاق می افتد، انسان باید قبل از اینکه قیامت به صورت یکدفعه بیاید، به سوی خداوند برگردد، انسان باید برای مرگ و قیامت آماده باشد، خداوند انسان را هدایت کرد، اما این انسان است که از هدایت خداوند بهره نمی گیرد و در روز قیامت حسرت می خورد که چرا در دنیا اهمال کرده است.

وی تصریح کرد: آیات خداوند در جهان وجود دارد، اما برخی از انسان ها به جای تصدیق آنها را تکذیب کردند و  جزو کافران شدند، خداوند به انسان همه نوع نعمتی را داد، اما این انسان بود که از این نعمت ها بهره نگرفت.

انتهای پیام/  ب

 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon