۱۲۰ میلیارد ریال برای تهیه داروی بیماران در کرمانشاه پرداخت شد

120 میلیارد ریال برای تهیه داروی بیماران در کرمانشاه پرداخت شد

خبرگزاری تسنیم: معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از آغاز طرح تحول در نظام سلامت تاکنون ۱۲۰ میلیارد ریال از سوی بیمارستان‌های دولتی استان کرمانشاه برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی بیماران بستری اختصاص یافته است.

قباد محمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار کرد: از ابتدای آغاز طرح تحول نظام سلامت به طور میانگین ماهیانه حدود 100 میلیارد ریال برای تهیه دارو و حدود 60 میلیارد ریال برای تجهیزات پزشکی بیماران بستری در بیمارستان‌های استان کرمانشاه هزینه شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: قبل از اجرای طرح تحول در نظام سلامت میزان پرداختی بیماران بستری در بیمارستان‌های دولتی بین 50 تا 60 درصد بود که پس از اجرای این طرح بیماران بستری تنها 10درصد هزینه‌های بستری در مراکز درمانی را پرداخت می‌کنند.

محمدی خاطرنشان کرد: از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت تمام اقلام دارویی بیماران بستری از مراکز داروخانه‌ای مستقر در داخل بیمارستان‌ها قابل تهیه است و بیماران از مراجعه به داروخانه‌های خارج از بیمارستان‌های دولتی بی‌نیاز هستند.

وی بیان کرد: با اجرای طرح تحول در نظام سلامت تهیه تجهیزات و داروهای مورد نیاز بیماران بستری در بیمارستان‌های دولتی بر عهده معاونت غذا و دارو گذاشته شده که سبب ایجاد تحول دیگری در حوزه غذا و دارو شده است و براساس قیمت‌گذاری‌های انجام شده توسط معاونت غذا و دارو قیمت تجهیزات پزشکی کاهش یافته است.

وی با اشاره به هزینه‌های پرداختی در بیمارستان‌های خصوصی و طرف قرار داد تأمین اجتماعی افزود: در صورت در نظر نگرفتن هزینه‌های بیمارستان‌های خصوصی و تأمین اجتماعی، از  آغاز طرح تحول تاکنون 120 میلیارد ریال از سوی بیمارستان‌های دولتی جهت تهیه دارو و تجهیزات پزشکی بیماران بستری اختصاص یافته است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه بخش دارو و تجهیزات پزشکی در طرح تحول نظام سلامت به معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی محول شده است افزود: علاوه بر تحولات اشاره شده افزایش ارتقا کیفی تجهیزات و داروهای پزشکی نیز از دیگر دستاوردهای اجرای طرح تحول نظام سلامت است.

محمدی خاطرنشان کرد: از زمان اجرای طرح تحول در نظام سلامت، تمام اقلام دارویی بیماران بستری در بیمارستان‌های دولتی از مراکز داروخانه‌ای مستقر در داخل بیمارستان‌ها امکان پذیر است و بیماران از مراجعه به داروخانه‌های خارج از بیمارستان‌های دولتی بی‌نیاز هستند.

انتهای پیام / ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon