شیوه فعلی تخصیص منابع صندوق توسعه ملی مطلوب نیست


شیوه فعلی تخصیص منابع صندوق توسعه ملی مطلوب نیست

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل خانه صنعت و معدن استان کردستان با اشاره به شیوه تخصیص منابع صندوق توسعه ملی گفت: شیوه فعلی تخصیص منابع صندوق توسعه ملی مطلوب نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، عبدالله کاردانی ظهر امروز در سومین جلسه کارگروه اشتغال استان کردستان اظهار کرد: زمانی بود که اواخر سال نرخ ارز اعلام می‌شد و این همزمان با تعطیلات پایان سال می‌شد و در نتیجه فرد نمی‌توانست به آن میزان تامین کند بنابراین ارز به استان‌های دیگر اختصاص داده می‌شد.

وی با تاکید بر ایجاد تسهیلات جذب اعتبار برای بخش صنعت ‌و‌ تولید در کردستان گفت: اکنون ارز اختصاص داده شده به بخش صنعت استان از بودجه مملکت، شاید به اندازه یک واحد در اصفهان نباشد و اگر صندوق توسعه ملی با این سیاست‌ها بخواهد پیش برود قطعاً به نتیجه خوبی نخواهد رسید.

مدیر کل اقتصادی استانداری کردستان در ادامه جلسه اظهار کرد: بر اساس قانون بودجه امسال، اعتبارات صندوق توسعه ملی به بخش صنعت‌ و‌ معدن‌ و‌ گردشگری، آب‌ و‌ کشاورزی، صنایع دستی، تکمیل منابع طبیعی و محیط زیست اختصاص پیدا کرده است.

نیاز یعقوبی گفت: منابع توسعه ملی خوشبختانه معافیت‌هایی را برای مناطق محروم در نظر گرفته است از جمله آنها بخشودگی 4 درصد نرخ سود بانکی برای استان نسبت به سایر استان‌ها، مدت زمان بازپرداخت بیشتر از 2 سال و سهم آورده‌ متقاضیان 5 درصد کم‌تر از مناطق برخوردار است.

وی تصریح کرد: در توزیع منابع توسعه ملی خوشبختانه مبلغ 25 میلیارد تومان برای طرح‌ها در حوزه کشاورزی به بانک‌ها ابلاغ شده و در دست بررسی است.

مدیر کل اقتصادی استانداری کردستان  از نحوه برخورد کارمندان بعضی از شعب بانک‌ها با متقاضیان ابراز نگرانی کرد و گفت: بانک صنعت و معدن در زمینه پذیرش  طرح متقاضیان بسیار خوب عمل کرده اما متاسفانه بانک‌های خصوصی در این رابطه رفتار درستی نداشته‌اند و این سبب می‌شود که سرمایه‌های استان به راحتی از دست برود.

یعقوبی با ابراز رضایت از عملکرد دستگاه های اجرایی در بخش گردشگری کردستان افزود: بخش  فرهنگی و گردشگری استان توانسته طرح‌های خود را به موقع به بانک‌ها ابلاغ کند و در بحث صندوق توسعه ملی هم پیگیری‌هایی به عمل آمده است.

وی گفت: در مواردی متقاضیان برای معرفی طرح‌های خود به بانک‌ها مراجعه کرده‌اند که بانک‌ها از آنان خواسته‌اند که 6 ماه باید جزو مشتریان آن بانک باشند که این مخالف با دستورالعمل‌های صندوق توسعه ملی است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon