ترکی فیصل: حماس با شلیک موشک به اسرائیل اشتباهات گذشته را تکرار می‌کند

ترکی فیصل: حماس با شلیک موشک به اسرائیل اشتباهات گذشته را تکرار می‌کند

خبرگزاری تسنیم: رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان در اظهارات عجیبی اعلام کرده است که حماس با شلیک موشک به سوی اسرائیل اشتباهات گذشته‌اش را تکرار می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری عربی21، ترکی فیصل رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان در اظهارات عجیبی اعلام کرده است که حماس با شلیک موشک به سوی اسرائیل اشتباهات گذشته‌اش را تکرار می‌کند، وی در ادامه با زیر سوال بردن ضربات موشکی مقاومت اسلامی به اسرائیل گفت: حتی اگر موشک‌های مقاومت به تل‌آویو برسند هیچ خطری برای اسرائیل دربر نخواهند داشت و تنها قضیه فلسطین را با مشکل روبرو می‌کنند.

رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان ادامه داده است که تفاوت بسیار زیاد میان تعداد اسرائیلیان کشته شده به دلیل حملات موشکی حماس با تعداد فلسطینیان قتل‌عام شده توسط قدرت آتش بالاتر اسرائیلی‌ها اثبات سخن من است.

ترکی الفیصل با اشاره به مقاله خود که در روزنامه صهیونیستی هآرتس به چاپ رسیده است گفت: طرح صلح همچنان چارچوبی برای صلح است و بسیاری از مردم جهان امدوارند که طرح صلح کشورهای عربی بتواند جنگ میان اسرائیل و جهان اسلام و کشورهای عربی را متوقف کرده و زمینه برقراری روابط طبیعی میان ملت‌های خاورمیانه را فراهم آورد.

قابل ذکر است که یکی از فعالان عربستانی که در فضای مجازی با نام "مجتهد" شناخته می‌شود روز گذشته (شنبه) در صفحه توییتر خود نوشت: عربستان و امارات علاوه بر اینکه هزینه های حمله زمینی (به غزه) را برعهده گرفته‌اند؛ به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی قول داده‌اند که در صورت تکمیل یورش به غزه و پایان دادن به حماس، سفارتهای این رژیم را در پایتخت‌هایشان بگشایند."

وی افزود: "این امر مشخص می کند که چرا نتانیاهو با وجود خسارتهای سنگین (رژیم صهیونیستی)، بر ادامه جنگ غزه پافشاری می کند؛ زیرا معمولا اسرائیلی‌ها، بیش از یک هفته ترس از موشکهای مقاومت را تحمل نمی‌کنند."

هفته گذشته نیز "دیوید هرست" در مطلبی در روزنامه آمریکایی "هافینگتون پست" تأکید کرد که تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به غزه، با چراغ سبز طرف‌های بین المللی و منطقه ای و در رأس آنها عربستان، آمریکا و مصر آغاز شده است.

"دیوید هرست" تصریح کرد که عربستان و مصر با حمایت از این تجاوزگری، به دنبال آن بودند تا ضربه ای بزرگ به مقاومت در غزه وارد و آن را مجبور کنند که شرایط آتش بس و طرح "صلح عربی" را بپذیرد.

هرست گفت: بر اسرائیلی‌ها (صهیونیستها) پوشیده نیست که حمله به غزه با فرمان پادشاه عربستان سعودی آغاز شد .. و این فرمان یک راز اعلام شده در "اسرائیل" (اراضی اشغالی فلسطین) است.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان