هشدار جهانبازی درباره آینده داوری در ایران

هشدار جهانبازی درباره آینده داوری در ایران

خبرگزاری تسنیم: داور بین‌المللی فوتبال ایران تاکید کرد که با شرایط کنونی آینده خوبی در انتظار داوری نیست.

یدالله‌ جهانبازی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم با اشاره به شرایط داوران گفت: دیگر انگیزه‌ای بین داوران نیست. مظفری‌زاده و چند نفر از داوران امسال کنار ما نیستند و در تست داوری هم چند داور با مشکل مواجه شدند. با این روند آینده خوبی را در داوری نمی‌بینم و در 2 سال آینده با مشکل داوری مواجه خواهیم شد مگر اینکه جوانترها جای باتجربه‌ها را بگیرند.

وی در خصوص آیین‌نامه جدید انضباطی که در مورد حمایت از داوران تنظیم شده، عنوان کرد: باید فرهنگ‌مان را بالا ببریم. اگر با جریمه قرار است جلوی اعتراض به داوری گرفته شود خیلی خوب نیست اما کمک می‌کند. این فرهنگ باید در جامعه ما جا بیفتد. در جام جهانی کلی اشتباه رخ داد اما کسی اشتباه نکرد.

جهانبازی در خصوص حق و حقوق داوران گفت: از سال 83 وارد لیگ برتر شدم و 120 هزارتومان دریافتی داشتم اما الان حقوق داوران 600 هزار تومان است و مجموع حقوق کل داوران در یک فصل یک‌دوم بازیکنان می‌شود. از حقوق که بگذریم درخواست امکانات داریم.

این داور بین‌المللی اضافه کرد: اگر سیستم رادیویی راه بیفتد به داوری‌ها خیلی کمک می‌کند. قیمت این سیستم رادیویی 200 میلیون تومان است که یک‌پنجم قرارداد بازیکنان ما می‌‌شود. ما داور هستیم و این شغل را به خاطر عشق به آن انتخاب کردیم و اگر بحث مالی بود هیچ‌وقت قضاوت نمی‌کردیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon