لیونی: طرح پیشنهادی جان کری به طور کامل مورد قبول اسرائیل نیست

لیونی: طرح پیشنهادی جان کری به طور کامل مورد قبول اسرائیل نیست

خبرگزاری تسنیم: وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی به وزیر خارجه آمریکا گفت که طرح آتش بس یک هفته‌ای وی موجب تقویت نیروهای افراطی در منطقه خواهد شد و این طرح به طور کامل مورد پذیرش اسرائیل نیست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه جروزالم پست؛ زیپی لیونی وزیر دادگستری اسرائیل روز جمعه به جان کری وزیر خارجه آمریکا گفته است که طرح پیشنهادی وی برای برقراری آتش بس موقت یک هفته ای در نوار غزه مطلقا مورد قبول اسرائیل نیست و این طرح تنها موجب تقویت نیروهای افراطی و تندرو در منطقه خواهد شد.

بر اساس این گزارش وزیر دادگستری اسرائیل امروز یکشنبه به رادیو رژیم صهیونیستی گفت: نسبت به طرح پیشنهادی روز جمعه پیشنهاد جان کری ارتقا یافته است. بعد از ظهر روز جمعه کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی به اتفاق آرا طرح پیشنهادی جان کری را رد کرد. وزرای کابینه اسرائیل بر این باور هستند که طرح جان کری به طور کامل ادامه فعالیت های رژیم صهیونیستی علیه تونلهای حماس یا خلع سلاح و از کار انداختن زیر ساختهای پرتاب موشک این گروه را تضمین نمی کند و در عین حال امتیازهای زیادی از جمله لغو محاصره نوار غزه را به حماس می دهد.

در عین حال جان کری روز جمعه در کنفرانس خبری خود در قاهره تاکید کرد که طرح پیشنهادی اش را بر اساس توافق قبلی آتش بس که از سوی مصر پیشنهاد شده ارائه داده است.

جان کری روز گذشته به پاریس سفر کرد تا به گفتگوهای مربوط به برقراری آتش بس در غزه با همتایان قطری و ترکیه ای خود ادامه دهد. وزرای خارجه آلمان؛ فرانسه، انگلیس و ایتالیا نیز در این مذاکرات حضور داشتند.

جان کری در کنفرانس خبری پیش از ترک واشنگتن گفته بود: فلسطینی ها باید با شرافت و شان و مرتبه زندگی کنند و بتوانند کالاهای خود را وارد و خارج کنند. اسرائیلی ها نیز باید فارغ از موشکها و راکتها و تونلهایی که آنها را تهدید می کند زندگی کنند. باید مساله تونلهای حماس حل و فصل شود.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان