آلودگی بنزین، سیاسی است

آلودگی بنزین، سیاسی است

خبرگزاری تسنیم:عضو کمیسیون بهداشت مجلس با رد آلودگی بنزین تولید داخل،بر آلودگیهای سیاسی و اقتصادی پرونده بنزین اشاره کرد و گفت:برخی‌ها به دلیل گرایش‌های سیاسی متکی به وابستگی خارجی شده‌اند. دخالت همسر یکی از مسئولان در واردات بنزین را اخلاقی پیگیریم.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، پس از گذشت ماه ها از هیاهوی آلودگی بنزین‌های تولید داخل و عنوان شدن این مسئله که بنزین‌های وارداتی یورو 4 به کشور، باعث پاکیزه‌تر شدن هوای تهران شده است، احمد آریایی‌نژاد عضو کمیسیون بهداشت درمان مجلس با رد آلودگی بنزین تولید داخل به تسنیم اظهار داشت: یک ماه گذشته که جلسه‌ای با حضور مسئولان سازمان بازرسی، مدیران سابق و جدید انرژی و همچنین، رئیس و معاونان سازمان محیط زیست برگزار شد، مدیران جدید مدعی این بودند که هوای تهران به دلیل واردات بنزین یورو 4 نسبت به سال گذشته تمیزتر شده است، ولی ما با توجه به اینکه هیچ مستنداتی در این باره وجود نداشت، این گفته آنان را در حد یک ادعا تلقی می‌کنیم.

حتی یک لیتر بنزین یورو 4 وارد کشور نشده است

وی ادامه داد: به هر حال در بهار سال جاری وزش‌های باد در تهران بسیار صورت پذیرفت، در حالی که سال گذشته اینگونه نبود. از آن طرف نیز حتی یک لیتر بنزین یورو 4 وارد کشور نشده است و هر چه بنزین یورو 4 در کشور موجود است مربوط به تولیدات گذشته است. بنابر این مدیران کنونی که مدعی آلودگی بنزین تولید داخل هستند به هیچ عنوان سند علمی ارائه ندادند. بنابر این نه آلودگی بنزین تولید داخل ثابت شد و نه پاکیزگی بنزین‌های وارداتی.

برگزاری کمیسیون مشترک بررسی بنزین بعد از تعطیلات عید فطر

آریایی‌نژاد تصریح کرد: براین اساس کمیسیون مشترک بررسی بنزین، پس از تعطیلات عید فطر برگزار می‌شود و از مدیران کنونی نیز درخواست کرده‌ایم تا مستندات علمی خود را مبنی بر آلودگی بنزین‌های تولید داخل را ارائه دهند.

برخی‌ها به دلیل گرایش‌های سیاسی متکی به وابستگی خارجی شده اند

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به الزامات و ضرورت تولید بنزین در داخل کشور عنوان کرد: زمانی که دول غربی ما را تهدید به تحریم بنزین کردند با همت جوانان این کشور بنزین در داخل ایران تولید شد و این یک دستاورد است، ولی متاسفانه برخی‌ها به دلیل گرایش‌های سیاسی متکی به وابستگی خارجی هستند.

آلودگی بنزین به خاطر مواد آن نیست، به خاطر گرایش‌های سیاسی است

آریایی‌نژاد ادامه داد: بنده و دکتر شهریاری در کمیسیون بررسی آلودگی بنزین صحبت‌هایی که داشتیم دال بر اینکه به هیچ عنوان آلودگی‌های بنزین‌های تولید داخل ثابت نشده است ولی متاسفانه آلودگی بنزین به خاطر مواد آن نیست، بلکه به خاطر گرایش‌های سیاسی است. یک زمانی ما در تولید بنزین به خودکفایی رسیده بودیم ولی هم اکنون برخی مدیران به واردات بنزین روی آورده‌اند، مسلماً اینگونه واردات می‌تواند ما را دچار آسیب کند.

دخالت همسر یکی از مسئولان در واردات بنزین را اخلاقی پیگیریم

وی درباره برخی صحبت‌ها در زمینه دخالت همسر یکی از مسئولان کشور در زمینه پشت پرده واردات بنزین به کشور بیان داشت: این مسئله نیز مطرح است، ولی به دلایل اخلاقی و شرعی تا زمانی که ثابت نشده است نمی‌خواهیم مبحثی را رسانه‌ای کنیم، کما اینکه برخی‌ها بدون توجه به این مباحث به دنبال کسب کرسی هستند. ولی در مجموع با وجود توانایی در تولید بنزین داخلی برای خارج شدن از وابستگی به شرق و غرب و اتکا به جوانان کشورمان مشاهده می‌شود که اراده‌ای برای تولید داخلی در بین برخی مدیران کنونی وجود ندارد و آنها سعی می‌کنند نان وابستگی خود را بخورند و دست داشتن در آلودگی‌های اقتصادی نیز در این امر وجود دارد.

رئیس جمهور سابق از محبوبیت 24 درصدی و دارای چند میلیون رای

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب درباره عملکرد دولت‌ها و مدیران کشور اظهار داشت: رهبری فرمودند که باید از محاسن دولت‌های گذشته استفاده کرد و با وجود اینکه ایشان به دولت‌ها نقدهایی را هم داشته است اما همیشه از دولت‌ها حمایت کرده است. بنابراین ما نیز معتقدیم دولت کنونی نیز با وجود تلاش‌هایی که می‌کند نقدهایی را هم به این دولت وارد است. مجلس نیز به دنیال تخریب نیست، و این در حالی است که رئیس جمهور سابق بدون اینکه صحبتی کند، همین دولت عنوان می‌کند که رئیس جمهور سابق از محبوبیت 24 درصدی و دارای چندین میلیونی رای برخوردار است.

آریایی‌نژاد خاطرنشان کرد: ما امیدواریم مدیران برای اصلاح امور کشور تلاش کنند. مجلس هم به وظایف قانونگذاری و نظارت خود همت خواهد داشت، بنابراین هر قوه‌ای باید در کشورمان به وظایف خود برای اصلاح امور کشور اقدام کند زیرا به هر حال مردم بر گردن مسئولان حق دارند. 

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon