تاکید ظریف بر بهره گیری از ظرفیت عظیم کشورهای اسلامی برای حمایت و کمک به مردم غزه

تاکید ظریف بر بهره گیری از ظرفیت عظیم کشورهای اسلامی برای حمایت و کمک به مردم غزه

خبرگزاری تسنیم: وزیر امور خارجه ایران در ادامه رایزنی های سیاسی خود با برخی مقامات کشورهای خارجی و سازمانهای بین المللی در خصوص اوضاع غزه، تلفنی با دبیر کل سازمان همکاری اسلامی گفتگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در ادامه رایزنی های سیاسی خود با برخی مقامات کشورهای خارجی و سازمانهای بین المللی در خصوص اوضاع باریکه غزه، تلفنی با آقای ایاد مدنی دبیر کل سازمان همکاری اسلامی گفتگو و تبادل نظر کرد.

ظریف در این دیدار با تبریک پیشاپیش عید سعید فطر به ایاد مدنی، بر خشم و انزجار افکار عمومی جهان به خصوص در جهان اسلام در روزهای مبارک ماه  رمضان و در آستانه عید فطر از تجاوزات و حملات رژیم صهیونیستی علیه کودکان و زنان معصوم و مظلوم فلسطینی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه در این راستا بر ضرورت تحرک فوری و جدی سازمان همکاری اسلامی برای استفاده از ظرفیت عظیم کشورها و ملت‌های مسلمان با هدف اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی و حامیان آن برای توقف فوری حملات تاکید کرد و افزود : هرگونه آتش بسی باید با رفع محاصره از باریکه غزه و تضمین عدم تکرار تجاوازت صهیونیستها همراه باشد.

ظریف اولویت فوری کنونی را ارسال کمک‌های انسان دوستانه به مردم غزه دانست و خواستار تحرک بین المللی برای ارسال کمک‌های غذایی و دارویی به این منطقه شد و بر آمادگی دولت و مردم مسلمان و روزه دار ایران برای ارسال فوری کمک‌های انسانی به باریکه غزه و پذیرش مجروحان فلسطینی در ایران و همچنین اعزام کادر پزشک و پرستار برای مداوای مجروحان فلسطنی تاکید کرد.

وی در این راستا خواستار تلاش و هماهنگی دبیر کل سازمان همکاری اسلامی با اتحادیه عرب و مصر برای تسهیل و تسریع در روند کمک رسانی به مردم غزه شد.

ظریف همچنین با تشریح اقدامات جمهوری اسلامی ایران با استفاده از ظرفیت ریاست دوره ای خود بر جنبش عدم تعهد ، بر آمادگی ایران برای برگزاری اجلاس کمیته قدس سازمان همکاری اسلامی در تهران در سطح وزرای امور خارجه تاکید کرد.

دبیر کل سازمان همکاری اسلامی ضمن تبریک متقابل فرارسیدن عید سعید فطر ، از تلاشها و تحرکات ایران در ظرفیت ریاست نم در حمایت از مردم غزه تشکر کرد.

ایاد مدنی همچنین بر آمادگی سازمان همکاری اسلامی برای تداوم رایزنی و مشورت با کشورهای موثر در جهان اسلام و همچنین تحرک در عرصه منطقه‌ای و بین المللی برای حمایت از مردم فلسطین و به خصوص توقف تجاوزات صهیونیست‌ها به غزه تاکید کرد.

طرفین در این گفتگوی تلفنی همچنین بر تلاش و همکاری مشترک کشورهای موثر سازمان همکاری اسلامی برای حمایت از خواسته فلسطینیان در رفع محاصره از باریکه غزه از جمله گشایش گذرگاه رفح تاکید گردید.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان