نصرالله: بحران انسانی در غزه مصداق بارز جنایات جنگی رژیم صهیونیستی است

نصرالله: بحران انسانی در غزه مصداق بارز جنایات جنگی رژیم صهیونیستی است

خبرگزاری تسنیم: وزیر امور خارجه ایران با دبیرکل حزب‌الله لبنان در خصوص اوضاع غزه به‌صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در گفت‌وگوی تلفنی آخرین تحولات منطقه، وضعیت فلسطین و اوضاع باریکه غزه را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار دادند.

دو طرف با ابراز نگرانی از فتنه طائفه‌ای در منطقه و اقدامات تفرقه افکنانه که با هدف تضعیف جهان اسلام صورت می‌گیرد، لزوم هوشیاری و همبستگی ملت‌های مسلمان برای خنثی کردن این فتنه و حرکت به‌سمت تأمین مصالح و منافع کشورهای اسلامی را بسیار مهم ارزیابی کردند.

در تماس تلفنی ظریف با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، طرفین لزوم تحقق خواسته‌های مردم غزه و به‌ویژه رفع محاصره از ساکنان بی‌دفاع غزه را مورد تأکید قرار دادند.

ظریف همچنین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در آستانه روز قدس و تأکیدات ایشان مبنی بر لزوم حمایت از مقاومت و ایستادگی در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی، بر دستور ویژه دکتر روحانی رئیس جمهوری برای حمایت از مقاومت و جلوگیری از فاجعه انسانی در غزه تأکید کرد.

ظریف در این تماس تلفنی خاطرنشان ساخت: جمهوری اسلامی ایران از خواست مشروع مردم فلسطین حمایت می‌کند و هوشیاری جهان اسلام برای تحقق خواست مردم فلسطین ضروری می‌باشد.

وی همچنین با اظهار آمادگی کامل دولت و ملت ایران برای ارسال کمک‌های امدادی و دارویی به باریکه غزه ، تأخیر در روند ارسال این کمک‌ها و بروز مشکلاتی به‌دلیل بسته بودن گذرگاه رفح را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این تماس تلفنی برخی اقدامات به عمل آمده از سوی جمهوری اسلامی ایران با استفاده از ظرفیت ریاست دوره‌ای ایران بر جنبش عدم‌تعهد از جمله ارسال پیام‌ها و انجام تماس‌های تلفنی از سوی رئیس جمهور، همچنین تحرکات دیپلماتیک به‌عمل آمده توسط وزارت امور خارجه و استفاده از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی در خصوص تحولات اخیر غزه و حمایت از مردم بی‌دفاع فلسطین را تشریح کرد.

دبیرکل حزب‌الله نیز با تجلیل از بیانات اخیر رهبری معظم انقلاب در اعلام حمایت جمهوری اسلامی ایران از جبهه مقاومت ضدصهیونیستی، بر ضرورت حمایت از همبستگی و وحدت میان گروه‌های فلسطینی در شرایط حساس کنونی در تمسک به روحیه مقاومت و ایستادگی در برابر زیاده خواهی‌های رژیم اشغالگر قدس تأکید کرد.

سید حسن نصرالله با تشریح تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی در حملات بی‌رحمانه به باریکه غزه خاطرنشان کرد: این حملات ددمنشانه بحران انسانی فاجعه‌باری را پدید آورده که مصداق بارز جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت به شمار می‌رود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با قدردانی و تجلیل از مواضع اصولی و دیپلماسی و تحرک فعال سیاسی ایران در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی برای حمایت از مردم فلسطین خاطرنشان کرد: بدون شک باید از ظرفیت‌های مؤثر منطقه‌ای و بین‌المللی برای وادار کردن رژیم صهیونیستی به توقف این جنایات و جلوگیری از رفتارهای ناقض حقوق بین‌الملل استفاده شود.

انتهای پیام/ع*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت