TFT در بازکن‌های تصویری برای نخستین بار در ایران ساخته شد

TFT در بازکن‌های تصویری برای نخستین بار در ایران ساخته شد

خبرگزاری تسنیم: طراحی و تولید TFT دربازکن‌های تصویری برای نخستین‌بار در ایران انجام شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، TFT تکنولوژی‌ای مدرن در صنعت نمایشگرهای تصویری است که به‌دلیل مصرف انرژی کم‌تر، خطرهای زیست‌محیطی پایین‌تر و کیفیت تصویر بالاتر، امروز تقریبا در تمام نمایشگرهای LCD به کار می‌رود؛ اما به‌رغم استفاده گسترده از TFT در تولید نمایشگرهای تلویزیونی و مانیتورهای وطنی، تا امروز، تولیدکنندگان دربازکن‌های تصویری ایران، موفق به دستیابی به تکنولوژی ساخت TFT نشده بودند.

متخصصان تحقیق و توسعه شرکت الکتروپیک، پس از دو سال تحقیق و آزمایش مستمر و با هدف رفع خلأ تکنولوژیکی موجود در این زمینه، موفق به طراحی و تولید نسل جدید نمایشگرهای TFT شدند. برتری این نسل از نمایشگرهای TFT در کیفیت بالاتر و امکان ارتقا، به‌روزرسانی، و همگام‌سازی آن‌ها با یافته‌های تکنولوژیکی روز دنیاست.

TFT ، تکنولوژی شناخت در صفحه نمایش و مخفف عبارتThin Film Transistor است و ترانزیستورهای این نمایشگرها به صورت لایه ای نازک در پشت آن ها قرار گرفته است.استفاده از این قطعه در ساخت گوشی های تصویری باعث ارتقا سطح کیفیت، وضوح بالای تصویری، درخشندگی تصویر، عدم لرزش تصویر، صرفه جویی در مصرف انرژی عمر مفید و طولانی تر محصول می شود.

گفتنی است امروزهTFT در مانیتورها، تلویزیون‌ها، گوشی‌های موبایل و درب‌ بازکن‌های تصویری استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

دهۀ «رکود، عبرت، تجربه»
پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
رایتل
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon
بانک ایران زمین
آسیاتک