اجرای طرح‌های قرآنی مانند ۱۴۴۸ باید با فکر و برنامه‌ریزی دقیق‌تری دنبال شود

اجرای طرح‌های قرآنی مانند 1448 باید با فکر و برنامه‌ریزی دقیق‌تری دنبال شود

خبرگزاری تسنیم: آقایی، کارشناس برنامه قرآنی ۱۴۴۸ شبکه یک سیما گفت: حفظ موضوعی آیات در طرح قرآنی ۱۴۴۸ به راحتی مخاطبان زیادی را جذب می‌کند که البته آیات خوبی هم برای حفظ انتخاب شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، معتز آقایی، حافظ قرآن کریم با اشاره به اجرای طرح قرآنی 1448 در شبکه‌های مختلف سیما اظهار کرد: این طرح با توجه به اینکه امسال برای نخستین‌بار به حفظ موضوعی آیات می‌پردازد طرح بسیار مبارکی است به ویژه برای افرادی که امکان حفظ ترتیبی قرآن را ندارند.

کارشناس طرح قرآنی 1448 در شبکه اول سیما با بیان اینکه رویکرد آیات موضوعی در این طرح آیات مرتبط با سبک زندگی اسلامی است، گفت: انتخاب آیات موضوعی مرتبط با سبک زندگی اسلامی اتفاق بسیار خوب و مبارکی است زیرا این آیات برای مخاطبان کاملا ملموس و عملی است و می‌تواند به راحتی مخاطبان مختلف را جذب طرح قرآنی 1448 کند؛ البته آیات خوبی هم برای حفظ در این طرح انتخاب شده است.

وی ادامه داد: به این دلیل که در طرح قرآنی 1448، آیات مرتبط با سبک زندگی اسلامی مورد توجه قرار گرفته است انتظار می‌رود که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان و علاقه‌مندان روبه‌رو شود. در این طرح بیش از 80 آیه با محوریت سبک زندگی اسلامی در نظر گرفته شده که پیش‌بینی می‌شود مخاطبان بیشتری را دربربگیرد.

حافظ کل قرآن کریم با تأکید بر ضرورت استمرار پرداختن به حفظ موضوعی آیات قرآن عنوان کرد: استمرار در چنین طرح‌های بسیار اهمیت دارد و اینکه فقط در یک مدت زمان کوتاه به یک سری از آیات موضوعی قرآن بپردازیم و بعد از چند ماه آن را رها کنیم نتیجه قابل قبول به دست نمی‌آید و باید اهداف طرح قرآنی 1448 در برنامه‌ها و به شکل‌های دیگر پس از پایان این طرح دنبال شود.

وی یادآور شد: به طور مثال شبکه قرآن و معارف سیما می‌تواند حفظ موضوعی آیات مرتبط با سبک زندگی اسلامی را پس از اجرای طرح قرآنی 1448 در برنامه‌هایی مانند «بیان جاودان» نیز مورد توجه قرار دهد زیرا اگر پرداختن به این موضوعات پس از یک دوره قطع شود شاید اثر عملی خود را نداشته باشد. اثری که حفظ موضوعی و مفهومی آیات قرآن دارد به مراتب بیشتر از حفظ ترتیبی است.

آقایی با عنوان این مطلب که هدف از حفظ قرآن، تدبر در آیات و عمل به آیات قرآن کریم است، گفت: زمانی که می‌خواهیم چنین هدفی را دنبال کنیم باید کارهای عمده‌تری انجام دهیم؛ در حفظ موضوعی آیات قرآن باید موضوعاتی را انتخاب کنیم که مردم در زندگی روزمره خود با آنها سروکار دارند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه شبکه‌های مختلف سیما در اجرای طرح قرآنی 1448 از کارشناسان متعددی استفاده می‌کنند برای موفقیت در این طرح بیشتر تلاش شود که از کارشناسان قوی و فکرهای قوی بهره گرفته شود تا طرح پخته‌تری نیز اجرا شود.

این حافظ کل قرآن کریم در ادامه اظهار کرد: اجرای طرح‌هایی مانند 1448 باید با فکر و برنامه‌ریزی دقیق‌تری دنبال شود. همچنین اطلاع‌رسانی، انتخاب کارشناسان، نحوه اجرای طرح و ... نیز باید ماه‌ها قبل از اجرای طرح انجام شود تا طرح با آمادگی و پختگی خوبی اجرا شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران