دیلی‌تلگراف: روسیه شرکت‌های نفتی انگلیس را به مصادره اموال تهدید کرد

دیلی‌تلگراف: روسیه شرکت‌های نفتی انگلیس را به مصادره اموال تهدید کرد

خبرگزاری تسنیم: یک روزنامه انگلیسی گزارش داد روسیه شرکت‌های انگلیسی، از جمله شرکت بریتیش پترولیوم را به تلافی حمایت‌های این کشور از تحریم‌های ضد روسی به مصادره اموال تهدید کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه انگلیسی تلگراف گزارش داد روسیه شرکت‌های انگلیسی را به تلافی حمایت‌های این کشور از تحریم‌های ضد روسی به مصادره اموال تهدید کرده است. با بالا گرفتن تنش‌های لفظی بین مسکو و کشورهای غربی بر سر تحریم‌هایی که علیه روسیه وضع شده‌اند، یک دیپلمات روسیه هشدار داده ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور کشورش ممکن است دارائی‌های شرکت‌های نفتی انگلیس را مصادره کند.

نام شرکت‌های «بریتیش پترولیوم» و شرکت «شل» در میان شرکت‌هایی است که این دیپلمات روسیه آنها را تهدید به مصادره اموال کرده اسن. به نوشته تلگراف این اظهارات در واکنش به درخواست‌های دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس برای تشدید تحریم‌ها علیه روسیه صورت می‌گیرند.

این مقام ارشد روسیه گفته شرکت‌های بریتیش پترولیوم و شل دارایی‌های زیادی در خاک مسکو دارند.

تنش‌های بین مسکو و کشورهای غربی پس از سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری خطوط هوایی مالزی در مرز بین اوکراین و روسیه ابعاد تازه‌ای به خود گرفته است. اوکراین و کشورهای غربی می‌گویند این هواپیمای مسافربری با شلیک یک فروند موشک سرنگون شده و تمامی 298 مسافر و خدمه آن جان باخته‌اند.

این موشک را چنانکه اوکراین و کشورهای غربی ادعا می‌کنند، استقلال‌طلبان مناطق شرقی اوکراین «به اشتباه» به این هواپیمای بوئینگ 777 مالزی که از آمستردام (پایتخت هلند) راهی کوالالامپور (پایتخت مالزی) بود، شلیک کرده‌اند. کشورهای غربی همچنین با طرح این ادعا که موشک شلیک شده از نوع موشک‌های ساخت روسیه بوده و استقلال‌طلبان توانایی استفاده مستقلانه از آن را نداشته‌اند مسکو را به نقش‌آفرینی غیرمستقیم در این حادثه فاجعه‌بار متهم می‌کنند.

بخش‌های روس زبان شرق اوکراین از زمانی که دولت کی‌یف از اواسط ماه آوریل عملیات نظامی علیه معترضان هوادار روسیه را آغاز کرد، صحنه درگیری‌های خونین بین فعالان هوادار روسیه و ارتش اوکراین است.این خشونت‌ها در ماه می پس از آن شدت یافت که مناطق دونتسک و لوهانسک پس از برگزاری همه‌پرسی محلی که با رای موافق اکثریت ساکنان همراه بود، استقلال خود را از اوکراین اعلام کردند.

این درگیری‌ها به کشته شدن صدها نفر در اوکراین و فرار ده‌ها هزار نفر از مردم شرق این کشور به روسیه منجر شده است.

انتهای پیام/م.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت