جهان به نقش تعیین‌کننده بسیج در دفاع مقدس پی برده است‌


جهان به نقش تعیین‌کننده بسیج در دفاع مقدس پی برده است‌

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل فرهنگ و ارشاد ‌‌کردستان گفت: تمامی تحلیل‌گران نظامی و سیاسی به تعیین‌کننده بودن نقش بسیج در دفاع مقدس واقف هستند و جهان به تاثیر و نقش اولیه این تشکل مردمی در دفاع مقدس پی برده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام رحیم جعفری شامگاه یکشنبه در محفل انس با قرآن اعضای بسیج رسانه استان کردستان اظهار کرد: شجره طیبه بسیج  که یکی از اندیشه های ناب ایجاد شده در انقلاب اسلامی است امروز به یک تفکر تبدیل شده است.

وی با بیان این که امروز بسیج به عنوان یک تشکل قانونمند در عرصه های مختلف حضور دارد گفت: این شجره طیبه از بطن جامعه و به ابتکار بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران تعریف شده و شکل گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بسیج رسانه را جدیدترین تشکل نهاد بسیج دانست و  خاطر نشان کرد: بسیج در بسیاری از عرصه ها بویژه در هشت سال دفاع مقدس قدرت خود را نشان داده و از آزمون سربلند بیرون آمده است.

جهان به نقش تعیین کننده بسیج در دفاع مقدس پی برده است

وی گفت: تمامی تحلیلگران نظامی و سیاسی به تعیین کننده بودن نقش بسیج در دفاع مقدس واقف هستند و جهان به تاثیر و نقش اولیه این تشکل مردمی در دفاع مقدس پی برده است.

حجت‌الاسلام جعفری به گذر از جنگ نظامی به سوی جنگ نرم اشاره کرد و افزود: در دنیای امروز دوران جنگ فیزیکی سپری شده و دشمنان به دنبال ورود به عرصه‌های علمی، فرهنگی، عقیدتی و فکری هستند تا هویت اسلامی و سبک زندگی که مبانی آن اسلام و آئین‌های مورد تایید است را در ایران مورد حمله قرار دهند.

بسیج یک تفکر عقیدتی و اجرایی است

وی با اشاره به این که بسیج یک تفکر جذاب، ارزشمند، عقیدتی  و اجرایی بسیار قابل توجه و مهم است گفت:  در این مقابله با دشمن یک جبهه دفاعی نیز وجود دارد که بسیج می تواند محور و رهبر این حرکت دفاعی در مقابل جبهه دشمن باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان همچنین نقش رسانه ها را با توجه به وضعیت موجود در کشور بسیار مهم دانست و تاکید کرد: در دنیای امروز با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب، رسانه یکی از موثرترین و قوی ترین سلاح های بین المللی است تا جایی که می تواند در بعضی موارد سبب سقوط و یا ظهور یک دولت شود.

صراحت، شجاعت و شفافیت در کار، از رسالت‌های مهم رسانه است

وی با یادآوری اینکه 3 اصل آزادی، حقیقت جویی و شفافیت در کار باید در رسانه ها لحاظ شود افزود: صراحت، شجاعت و شفافیت در کار از رسالت های مهم رسانه است و رسانه‌ها نباید مصلحت گرا باشند بلکه با قرار دادن حقیقت به عنوان مبنای کار، واقعیت را بیان کنند ولو این که به مصلحت عده‌ای نباشد.

حجت‌الاسلام جعفری نقد و نظارت را به عنوان ویژگی های مهم رسانه نام برد و تاکید کرد: رسانه ها باید نقاد باشند چرا که با اطلاع رسانی صرف، رسالت خود را به درستی انجام نمی‌دهند.

نقد و تخریب دو مقوله جدا از هم در حوزه کار رسانه هستند

وی نقد و تخریب را دو مقوله جدا دانست و از رسانه ها درخواست کرد که به نقد سازنده بپردازند یعنی در کنار بیان عیوب راهکار مثبتی نیز برای حل مشکلات ارائه دهند و صرفا به بیان عیوب اکتفا نکنند که این مسئله تخریب است و متاسفانه به عنوان یکی از آسیب های رسانه به شمار می رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان اطلاع رسانی صادقانه و شفاف و همچنین طرح افکار و اندیشه های مختلف را به عنوان دیگر رسالت های رسانه ذکر کرد و افزود: بیان صرف یک دیدگاه نیز آسیب به شمار می رود بنابراین باید طرح تبادل آراء و افکار مختلف در جامعه حتی به صورت متقابل را که منشا رشد است در دستور کار قرار داد و با بیان یک دیدگاه، رویکرد مقابل آن نیز مطرح شود.

امروز یک جبهه مهم رسانه ای و فکری در قالب بسیج رسانه تشکیل شده است

وی با یادآوری این که در مقطع حاضر یک جبهه مهم رسانه‌ای و فکری در قالب بسیج رسانه تشکیل شده است خاطر نشان کرد: بسیج در اقشار مختلف گروه‌های هدف خود را شناسایی کرده اما تشکل جدید بسیج رسانه یک جبهه ارزشمند فکری است که کاملا منطبق با ارزش های ناب اسلامی  منبعث از تفکرات بنیانگذار انقلاب اسلامی است به عنوان یک جبهه دفاعی در برابر این هجمه گسترده است.

حجت‌الاسلام جعفری بر تقویت و به روز شدن تشکل بسیج رسانه و ارتباط آن با رسانه های استان تاکید کرد و گفت: با تقویت مبانی فکری و علمی می توان به موفقیت دست یافت و در صورت ضعف در این عرصه ها با شکست مواجه می شویم.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon