آیت‌الله شب زنده‌دار از استوانه‌های حوزه علمیه بود


آیت‌الله شب زنده‌دار از استوانه‌های حوزه علمیه بود

خبرگزاری تسنیم: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: آیت‌الله شب زنده‌دار از استوانه‌های حوزه علمیه بود و مقام معظم رهبری در رابطه با وی فرموده بودند که آیت‌الله شب زنده‌دار از الگوهای اخلاقی حوزه علمیه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری شامگاه یک‌شنبه در مراسم ختم آیت‌الله شب زنده‌دار که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های خداباوران اظهار کرد: خداباوران کسانی هستند که در زندگی آنها شرک جلی یا شرک خفی جای ندارد، آنها به تمام وظایف فردی و اجتماعی که بر عهده شان هست، پایبند هستند و در دل انسان های خدا باور ترس و خوف از خدا وجود دارد.

وی تصریح کرد: اعمال کوچک مردان خدا را به عجب نمی اندازد و آنها با کارهایشان مغرور نمی شوند، مردان خدا نسبت به کاری که خدمت خداوند عرضه کردند، احساس نگرانی و ترس دارند و آنها با تمام وجود برای خداوند کار می کنند.

استاد عالی حوزه علمیه قم با اشاره به ویژگی های آیت الله شب زنده دار گفت: آیت الله شب زنده دار با تمام وجود خداوند، معاد و رستاخیز را باور داشت، این عالم در ویژگی های اخلاقی همچون تقوا و تواضع، فردی شاخص بود، آیت الله شب زنده دار تحصیل علوم دینی را از شهر جهرم آغاز کرد که این شهر پیش از انقلاب کانون خروشان انقلابیون بود.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، آیت الله شب زنده دار را از شاگردان امام خمینی (ره) دانست و افزود: او در مرحله سطح تا خارج در درس های آیت الله بهجت، آیت الله بهاء الدینی و آیت الله صدوقی شرکت کرد، سپس آیت الله شب زنده دار در دروس خارج امام خمینی (ره)، آیت الله بروجردی، آیت الله محقق داماد و آیت الله اراکی حضور پیدا کرد.

وی تصریح کرد: آیت الله شب زنده دار در درس تفسیر علامه طباطبایی شرکت می کرد و این عالم مورد احترام بزرگان حوزه از جمله امام خمینی (ره) بود، آیت الله شب زنده دار شیفته مسائل اخلاقی بود، او اصراری به سخن گفتن نداشت و بیشتر به دنبال آموختن بود و نسبت به بزرگان احترام زیادی قائل بود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به رابطه آیت الله شب زنده دار با انقلاب بیان کرد: آیت الله شب زنده دار پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مروج امام خمینی (ره) بود و او همواره مدافع و همراه انقلاب اسلامی بود، آیت الله شب زنده دار مورد علاقه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بود.

امام جمعه قم، آیت الله شب زنده دار را دارای شخصیت استثنائی دانست و افزود: این شخصیت از استوانه های حوزه علمیه بود و مقام معظم رهبری در خصوص آیت الله شب زنده دار فرموده بودند که او از الگوهای اخلاقی حوزه علمیه است، آیت الله شب زنده دار عاشق اهل بیت (ع) بود و هنگامی که نام اهل بیت (ع) را می شنید، اشک از چشمانش جاری می شد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon