بیشترین افراد جویای کار مریوان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند


بیشترین افراد جویای کار مریوان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند

خبرگزاری تسنیم: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مریوان با اشاره به مشکلات پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به جوانان جویای کار گفت: بیشترین افراد جویای کار در شهرستان مریوان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سیروان حبیبی صبح امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان مریوان که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: بحث اشتغال و بیکاری جوانان یک امر جدی و بسیار مهم است که باید به درستی و کارشناسانه مورد تحلیل قرار گیرد.

وی گفت: در این حوزه ابتدا باید زیرساخت‌ها و ابزار مورد نیاز برای ایجاد اشتغال فراهم شده و از جوانان جویای کار بخواهیم با مسئولان در رفع معضل بیکاری همفکری کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مریوان با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال تنها رسالت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست تصریح کرد: معضل بیکاری تنها برای فرد بیکار مشکل به حساب نمی‌آید بلکه معضل بیکاری می تواند فرد بیکار را به بیراهه کشانده و وی را به یک معضل بزرگ برای اجتماع تبدیل کند.

وی گفت: برای ساماندهی امور جوانان و رفع بیکاری پروژه‌ها و طرح های کارشناسی شده‌ای را جمع اوری کرده‌ایم برای شهرستان مریوان جوابگو باشند و امید است که ادارات مربوطه ضمن شناسایی افراد ماهر و کارآمد و کارجو آنها را برای اهدای وام اشتغال زایی به این اداره معرفی کنند.

حبیبی افزود: به منظور ایجاد انگیزه در جوانان برای ایجاد اشتغال خانگی و یا ایجاد کارگاه های زودبازده در طول سال 93 و با کمک کمیته امداد مریوان بیش از 500 نفر از جوانان جویای کار این شهرستان در کلاس های آموزشی به صورت دوره های 8 ساعته آموزش داده شده‌اند که امید است با ایجاد اشتغال این تعداد بتوانیم قدم مفیدی در راستای رفع معضل بیکاری برداریم.

وی بیشترین افراد جویای کار در مریوان را از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی عنوان کرد و گفت: برای ایجاد اشتغال خانگی در بین مردم شهرستان مریوان بیش از 147 میلیارد ریال پیشنهاد شده است که امید است دولت برای تحقق این امر مهم اقدامات لازم را انجام دهد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مریوان با بیان اینکه تمامی افراد جویای کار که درخواست وام دارند را به صندوق مهر امام رضا(ع) معرفی می‌کنیم گفت: متاسفانه حدود یکسال است که اداره تعاون، کار و رفاه و امور اجتماعی مریوان هیچ گونه وامی برای پرداخت ندارد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon