عید فطر؛ رستاخیزی نو در ساحت جان انسان


عید فطر؛ رستاخیزی نو در ساحت جان انسان

خبرگزاری تسنیم: فرا رسیدن عید فطر فقط نشانه پایان ماه صیام نیست، بلکه این روز بزرگ نشانه رستاخیزی نو در ساحت جان ماست.

به گزارش گروه "رسانه‌های دیگر" خبرگزاری تسنیم،«عید فطر؛ رستاخیزی نو در ساحت جان انسان»عنوان یادداشت روز روزنامه قدس به قلم حجت الاسلام والمسلمین عبدا... فاطمی نیا است که در آن می خوانید؛بهارماه مبارک رمضان به گل عید سعید فطر معطر شد و خدای متعال جشن تعبد و بندگی مؤمنان روزه داری که به عشق او در گرمای سوزان تابستان روزه گرفتند را به آمدن فطر، عید درعید کرد.

اما فرا رسیدن عید فطر فقط نشانه پایان ماه صیام نیست، بلکه این روز بزرگ نشانه رستاخیزی نو در ساحت جان ماست، جانی که از سر غفلت ناخواسته درگیر آلودگی های بدعملی و گناه شده بود و در بیقراری عطشناک دوری های گاه و بیگاه از خدا دست و پا می زد.

خدا را شکر که به عید فطر رسیدیم تا جشن بندگی حق تعالی را پس از یک ماه روزه داری پاس بداریم و فطرتهای ناب و زلال شده از ماه خدا را در کف اخلاص بگذاریم تا خدای متعال بر بندگی ما و مبارزه راستین مان در برابر نفس سرکش، بر عرشیان مباهات کند.

فطر، عید بخشش های بی پایان خداست، بخشش هایی که سرشار از رحمتند و ما را از دروازه های سوزان جهنم و اسارت نفس رها می کنند.

ماه رمضانی دیگر بر عمرمان گذشت و در کوره روزه داری و عبودیت گناهان مان ذوب شد، فطرتهامان را پاک نگه داریم و اجازه ندهیم این همه غرور دینی و مالیدن بینی شیطان رجیم برخاک که حاصل از دینداری و عبودیت رمضان است، بسادگی از دست برود.

حال که به عید فطر رسیده ایم، یعنی قرار است مشمول پاداشهای بیکران الهی باشیم، قدر بدانیم و از عید فطر به عنوان سکوی صعود تا عرش الرحمن استفاده کنیم تا همیشه در اوج بمانیم.

همه از خداییم و به سوی او هم باز می گردیم ، فطر؛ از فطرتهای ما حکایت دارد، فطرتهایی که برای خدایی شدن روزهای گرم تابستان را در جدال با شیطان طی کردند و حال آنکه می توانستند به دنبال نفس دنیا طلب رفع تشنگی کنند، اما برای خدا و رضای او صبر و استقامت کردند.

ماه رمضان، ماه خودسازی بود، ماهی که درون ما را صیقل داد و حال زیباتر از پیش تکرار این کلمات شیرین خواهد بود که روز عید فطر همه با هم بگوییم: ا... اکبر، ا... اکبر، لا اله الا ا... و ا... اکبر ولله الحمد والحمدلله علی ما هدانا وله الشکرعلی ما اولانا... خدا را سپاس که ما را هدایت کرد و شکر که ما را برترین امت قرار داد تا در یک میهمانی سراسری و یک ماهه، عبادت و بندگی حق را به نمایش عمومی بگذاریم.

همین که به عید فطر رسیده ایم خدا را شکر، در این لحظات معنوی که هنوز درهای آسمان باز و رحمتهای الهی سرشار است، باز هم ذات حق را سپاس بگوییم که به عمرهایمان برکت داد تا ماه رمضانی دیگر را تجربه کنیم و لذت خلوتهای عاشقانه سحرگاهی با او را بچشیم.

عید فطر نوید بخش تحولات گسترده روحانی برای همه اهل ایمان و معرفت است، امید که زندگی هایمان پس از پایان ماه خدا؛ نورانی و جهان فطرتهایمان برای درک بهتر فیوضات الهی آماده و هموار بماند.
این عید بزرگ، بر همه مؤمنان خداجو در جای جای ایران و جهان مبارک و فرخنده باد...

انتهای پیام/
خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon