دولت برنامه‌های خروج از رکود اقتصادی کشور را ارائه کند

دولت برنامه‌های خروج از رکود اقتصادی کشور را ارائه کند

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت یازدهم برنامه ها و راهکارهای علمی و عملی برای رفع رکود از اقتصاد کشور را ارائه کند.

محمد علی‌پور در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار کرد: اینکه امسال برخی از اقلام با فزایش قیمت همراه بوده است قابل انکار نیست اولا تورم امسال کاهش یافته است و تورم نقطه به نقطه بعضا به 16 درصد رسیده است در حالی که در سال گذشته 42 درصد بود.

وی گفت: این البته بدین معنا نیست که ارزانی به وجود آمده بلکه می توان این موضوع را به سرعت اتومبیل شبیه دانست یعنی اتومبیلی که با سرعت 40 حرکت می کرد الان به 25 رسیده است و هنوز صفر نشده و وقتی صفر باشد یعنی اینکه قیمت ها ثابت شده است.

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وقتی که قیمت ها از صفر نیز پایین باشد یعنی اینکه ارزانی اتفاق افتاده است.

علی پور افزود: در شرایط حاضر تورم کاهش یافته است اینکه مهار مسائل اقتصادی از دست دولت در رفته است درست نیست بلکه در مهار تورم موفق عمل کرده است منتهی مشکلی که وجود دارد رکود است.

وی بیان کرد: اکنون اقتصاد کشور از دو معضل مهم برخوردار است یکی تورم و دیگری رکود.

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: رکود یعنی اینکه تولید متوقف، قدرت خرید مردم کاهش یافته و در نتیجه برخی واحدهای تولیدی که محصولات آنها به فروش نرفته سبب راکد ماندن بازار شده و بعضا تعدادی از افراد که در این واحدهای تولیدی مشغول به کار بودند به سبب تعطیلی واحدها بیکار مانده اند.

برنامه های دولت برای خروج از رکود اقتصادی

علی پور اظهار کرد: دولت اعلام کرده برای خروج از حالت رکود برنامه ای از ده روز پیش ارائه داده که عموم اظهار نظر کنند و راه حل هایی برای خروج از رکود ارائه دهند که از دیروز در سایت ها گذاشته شده است.

وی افزود: برنامه اصلی دولت مهار تورم است و بنا بر برنامه ای که وزیر اقتصاد قول داده است تورم را امسال مهار و به دور و بر 20 الی 25 درصد برسانند که تا کنون در این مورد موفق عمل کرده است.

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل اصلی همان رکود است که برای این نیز دولت برنامه دارد و باید منتظر بمانیم و ببینیم نسخه ای که دولت برای اقتصاد کشور پیچیده است جواب می دهد یا نه.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon