اردوگاه اجباری نگهداری معتادان در شهرستان سقز راه‌اندازی می‌شود


اردوگاه اجباری نگهداری معتادان در شهرستان سقز راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: فرماندار سقز با اشاره راه‌اندازی اردوگاه اجباری نگهداری معتادان در شهرستان سقز گفت: در این محیط معتادان شهرستان سقز برای بازگشت به محیط خانواده و اجتماع آماده می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سقز، نادر فخری ظهر امروز در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان سقز اظهار کرد: اردوگاه و مرکز اجباری نگهداری معتادان در شهرستان سقز راه اندازی می‌شود.

وی هدف از راه‌اندازی این اردوگاه را اجرای موضع تبصره 2 ذیل ماده 16 نگهداری از معتادان برشمرد و گفت: در این محیط معتادان شهرستان سقز برای بازگشت به محیط خانواده و اجتماع  آماده می‌شوند.

فرماندار سقز با تقدیر از اعضای شورا و کمیته های سه گانه جهت تدوین طرح‌های لازم در راستای ایجاد شهری پاک تصریح کرد: کار در بحث پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر باید با عشق و علاقه باشد و این موضوع برای مسئولان یک تکلیف اداری و اخلاقی است.

وی با بیان اینکه، آگاه سازی مردم پیرامون معضلات و آسیب های ناشی از مصرف مواد مخدر ، امری مهم در جهت پیش گیری و مبارزه با مواد مخدر است گفت: این امر باید از محیط های آموزشی از جمله مدارس و دانشگاه‌ها آغاز شده و به جامعه سرایت پیدا کند و  روند آگاه سازی مردم و بسیج شهروندان در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی در سطح شهرستان تداوم یابد.

فخری افزود: موضوع مواد مخدر یک مقوله اجتماعی است که در دولت یازدهم ریشه کنی آن به جد در دستور کار قرار گرفته است و در شهرستان سقز هم با همت جمعی در راستای ارائه شهری پاک از مواد مخدر گام‌هایی مؤثر برداشته شده است.

وی نقش تاثیرگذار سازمان‌های مردم نهاد را در کاهش‌ آسیب‌های اجتماعی مهم برشمرد و گفت: سازمان های مردم‌نهاد نقش بسیار مهمی به ‌عنوان واسطه بین فرد، دولت و جامعه ایفا می‌کنند.

فرماندار سقز بر نقش آموزش و فرهنگ سازی در راستای کاهش آسیب ها تاکید کرد و افزود: آگاهی بخشی و آموزش‌ها سبب بالا رفتن سطح فرهنگ و اطلاعات جامعه و خانواده ها  شده و این امر کاهش آسیب‌های اجتماعی  را به دنبال دارد.

وی از حضور حماسی توام با بصیرت مردم فهیم شهرستان سقز در راهپیمایی روز جهانی قدس تقدیر  کرد و گفت: جای بسی مباهات است که ملت و نظام غیور ایران اسلامی به تاسی از آیین اسلام، از جمله کشورهایی است که به عنوان الگوی آزادیخواهی ،حق طلبی و ظلم ستیزی مورد توجه آزادیخواهان و کشورهای مسلمان بوده است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان هم در این جلسه از اقدامات ، جدیت و پیشنهادات و راهکارهای لازم برای کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد شورا ی مبارزه با مواد مخدر شهرستان سقز تقدیر کرد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon