کاهش محسوس تصادفات جاده‌ای کردستان در سال ۹۲‌


کاهش محسوس تصادفات جاده‌ای کردستان در سال 92‌

خبرگزاری تسنیم: معاون ‌استاندار کردستان نقش رسانه‌های گروهی و صدا و سیما را در کاهش میزان تصادفات جاده‌ای و تلفات ناشی از آن مهم ارزیابی کرد و گفت: با توجه به آمارهای موجود در سال ۹۲ میزان تصادفات جاده‌های استان کاهش محسوسی داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، امیر قادری ظهر امروز در جلسه کمیسیون کاهش حوادث ترافیکی کردستان که با حضور مدیران ادارات استان برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری کمیسیون کاهش تصادفات و ایمنی امری لازم و ضروری است.

وی گفت: برای برگزاری این کمیسیون با توجه به ضرورت یک مدیریت واحد ابلاغ خواهد شد و این کمیسیون با حضور مدیران ادارات مرتبط و ریاست استاندار کردستان برگزار می‌شود.

معاون عمرانی استاندار کردستان بر اهمیت حفظ و نگهداری راه‌های استان تاکید و تصریح کرد: به ازای هر کیلومتر راهی که درست می‌شود اگر اقدامات حفتظتی مناسب صورت نگیرد 3 کیلومتر از بین می‌رود.

وی با اشاره به روکش آسفالت 80 کیلومتر از راه‌های استان در سال‌ 93 گفت: امسال همچنین 7 هزار و 500 تن قیر رایگان برای روکش آسفالت و ایمنی راه‌های روستایی استان اختصاص داده شد.

قادری نقش رسانه‌های گروهی و صدا و سیما را در کاهش میزان تصادفات جاده‌ای و تلفات ناشی از آن مهم ارزیابی کرد و افزود: با توجه به آمارهای موجود در سال 92 میزان تصادفات جاده‌های استان کاهش محسوسی داشته است.

معاون عمرانی استاندار کردستان از راه‌ها به عنوان سرمایه‌های ملی نام برد و اظهار کرد: معادن استان نیز باید برای نگهداری راه‌های استان حساسیت نشان دهند.

وی بر معرفی نقاط حادثه‌خیز استان و اختصاص اعتبارات لازم برای اصلاح آنها تاکید کرد و گفت: باید سعی شود سهم تصادفات جاده‌ای و محل تصادفات درون شهری، برون شهری و راه روستایی تفکیک شود.

قادری با تاکید بر مدیریت کردن سفرهای تابستانی پس از ماه مبارک رمضان تصریح کرد: موج دیگر سفرهای تابستانی از فردا آغاز می‌شود که رعایت موارد ایمنی و هشدارهای بازدارنده پلیس در سطح جاده‌ها برای داشتن سفری ایمن و بی خطر امری الزامی است.

وی بر نظارت مراکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین تاکید کرد و افزود: باید این مراکز فقط فعالیت خود را بر دادن کارت و برچسب معطوف نکنند بلکه باید به وظایف خود عمل کنند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon