آمار بیکاری در فارغ‌التحصیلان فنی و حرفه‌ای نزدیک به صفر است

آمار بیکاری در فارغ‌التحصیلان فنی و حرفه‌ای نزدیک به صفر است

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس‌ با تأکید بر چاره‌اندیشی مسئولان در زمینه اشتغال جوانان، گفت: علی‌رغم میزان بالا و نگران‌کننده بیکاری، جوانان در رشته‌های تحصیلی به درستی هدایت نمی‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدباقر عبادی پیش از ظهر امروز در دیدار صمیمی با مربیان، پرسنل و مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی، اظهار کرد: اهمیت نقش‌آفرینی و جایگاه فنی و حرفه‌ای در اشتغال کشور باید تبیین و فرهنگ‌سازی شود.

وی افزود: بیکاران جامعه بیشتر از قشر فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند که با تدبیر، آینده‌نگری و علاقه تحصیل نکرده‌اند و اگر از همان ابتدا، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا می‌گرفتند، مشکل بیکاری آن‌ها برطرف و تاکنون چند نفر دیگر را نیز آموزش داده بودند.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اشتغال و اشتغال‌زایی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد، تصریح کرد: جوانان باید هوشمندانه سراغ رشته تحصیلی بروند و شناختی از آینده و محتویات رشته تحصیلی و علاقه به آن داشته باشند تا در آینده دچار مشکل نشوند.

حجت الاسلام عبادی با تأکید بر شناساندن جایگاه فنی و حرفه‌ای در کشور، بیان کرد: فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی و حرفه‌ای همه مشغول به کار هستند و فرد بیکاری در این مجموعه وجود ندارد.

وی افزود: جوانان باید به سمت آموزش عالی بروند اما هوشمندانه و باآگاهی قبلی وارد رشته تحصیلی شوند و جوانب و موقعیت شغلی و آینده کاری آن را بسنجند.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: فنی و حرفه‌ای بهترین مرکز برای حرفه‌آموزی جوانان است چراکه علاوه بر فراگیری هنر، وارد بازار کار می‌شوند و این‌گونه به اقتصاد کشور کمک و سبب بالا رفتن تولید می‌شوند.

حجت الاسلام عبادی با تأکید بر چاره‌اندیشی مسئولان در زمینه اشتغال جوانان، بیان کرد: علی‌رغم میزان بالا و نگران‌کننده بیکاری، جوانان در رشته‌های تحصیلی به درستی هدایت نمی‌شوند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon