مصرف آب در مازندران به مرز هشدار رسید

مصرف آب در مازندران به مرز هشدار رسید

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل آبفای شهری مازندران با اشاره به اینکه متوسط مصرف آب در استان بیشتر از استاندارد کشوری است، گفت: مصرف آب در مازندران به مرز هشدار رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساریبه نقل از روابط عمومی شرکت آبفای شهری مازندران، ذبیح الله ذاکری با اشاره به اینکه آب یکی از  نعمات بزرگ خداوند و از منابع مهم محیط زیست است، اظهار کرد: هر موجود زنده ای برای زندگی به آب نیاز دارد.

وی، آب را بعد از هوا مهمترین ماده مورد نیاز موجودات زنده دانست و تصریح کرد: سه چهارم کره زمین را آب فرا گرفته  و از مجموع آب های موجود جهان تنها 3 درصد آن قابل شرب بوده و از این میزان دو درصد آن به صورت یخ و یخچال موجود است و تنها یک درصد آن مورد استفاده قرار می گیرد که بخش عمده ای از آن در زیر زمین قرار دارد.

ذاکری با بیان اینکه ایران از لحاظ جغرافیایی درمنطقه خشک و نیمه خشک واقع شده است، افزود: سهم کشور ایران از کل منابع تجدید شونده در جهان فقط 36 صدم درصد است، در حالی که حدود یک درصد کل جمعیت جهان در این کشور ساکن هستند.

مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران، رشد سریع جمعیت و بروز خشکسالی را عامل مهم کمبود آب دانست و افزود: محدودیت های منابع آب و برداشت های  بی رویه از این منابع ، موجب شده تا این منبع حیاتی در حال تضعیف شدن  باشد.

ذاکری بیان کرد: در شرع مقدس اسلام و دیگر ادیان نیز به اهمیت وضرورت استفاده بهینه از آب به ویژه مصرف درست و اسراف نکردن، اشاره شده است.

وی با تاکید بر اینکه قدر آب را بدانیم و همواره به خاطر بسپاریم که آب با هزینه ای گران و از نقاط بسیار دور دست و با زحمت و مشقت فراوان به دست می آید، گفت:  شایسته است با همکاری یکدیگر و مدیریت صحیح و مصرف بهینه قدردان این نعمت خدادادی باشیم و آن را از دست ندهیم.

مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران با بیان اینکه میزان تقاضای آب در کشور نسبت به عرضه آن با افزایش جمعیت در سال های آینده افزایش چشمگیر خواهد یافت، تصریح کرد: به منظور برابری عرضه و تقاضای آب ناچار به مصرف بهینه این ماده حیاتی هستیم.

وی، از تمامی مشترکان استان تقاضا کرد در راستای رهنمودها و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اصلاح الگوی مصرف، در مصرف آب تصفیه شده که به همت و تلاش کارکنان شرکت آب و فاضلاب مازندران تامین می شود، نهایت دقت و صرفه جویی را اعمال کنند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon