۵۷ مقطع پرحادثه در کردستان علامت‌گذاری شد


57 مقطع پرحادثه در کردستان علامت‌گذاری شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به شناسایی نقاط حادثه‌خیز استان گفت: تاکنون ۵۷ مقطع پر حادثه استان کردستان آشکارسازی و علامت گذاری شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، محمدصادق وجدی ظهر امروز در جلسه کمیسیون کاهش حوادث ترافیکی کردستان که با حضور مدیران ادارات استان برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون 57 نقطه پرحادثه استان کردستان آشکارسازی شده که علامت گذاری 70 درصد این مقاطع به منظور ایمن سازی راه‌های کردستان بوده است.

وی گفت: همچنین امسال در 10 کیلومتر از محور سنندج- کامیاران گاردریل نصب شده و فقط 500 متر آن برای اتمام کار باقی مانده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به آمار تصادفات استان کردستان در چهار ماهه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، تصریح کرد: ار ابتدای سال گذشته تا پایان تیرماه 136 نفر در محورهای برون شهری استان جان خود را از دست دادند که این آمار امسال 78 نفر بوده است.

وی با اشاره موج دوم سفرهای تابستانی از فردا در محورهای مواصلاتی استان، گفت: از فردا همه پرسنل راهداری در آماده باش کامل هستند و در طول یک دوره طولانی 50 روزه از فردا تا پایان فصل مسافرت‌ها در سطح جاده‌ها مستقر خواهند بود.

وجدی افزود: سال گذشته 28 میلیارد تومان اعتبار برای روکش و خط کشی جاده‌های استان اعلام شده و سالانه فقط 6 میلیارد تومان برای خط کشی راه‌های استان نیاز است.

وی نرخ اعتبار راهداری مطلوب در حال حاضر 2 تا 6 درصد ارزش شبکه و معادل 90 میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار کرد: باید در طول سال 6 هزار کیلومتر راه حفظ شود که بیش از 60 درصد این راه‌ها رویه شنی هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به حجم سنگن کار راهداری گفت: سالانه 23 میلیارد تومان برای نگهداری راه‌های استان نیاز است و استهلاک راه‌های استان در چند سال اخیر افزایش پیدا کرده است.

وی به اجرای طرح تثبیت بستر راه روستایی با آهک به وسیله دستگاه ریترگن اشاره کرد و گفت: 3 محور روستایی استان که دچار خرابی شدید شده بودند در اجرای این طرح قرار دارند.

وجدی افزود: محور روستایی حسین آباد به امروله با 22 کیلومتر تا 15 روز دیگر برای اولین بار در کردستان در عملیات اجرایی تثبیت آهک قرار می‌گیرد.

وی مسیر ترجان به طول 20 کیلومتر و محور ظفر به بوالحسن بانه به طول 50 کیلومتر را از دیگر محورهای روستایی طرح تثبیت بستر راه روستایی با آهک عنوان کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان از اجرای اقدامات پژوهشی و مطالعات اداره‌کل راه و شهرسازی استان خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر دو طرح پژوهشی مطالعاتی با رویکرد کاملا عملیاتی در حال انجام است.

وی گفت: طرح پژوهشی مدیریت سیستمی راه و پیاده‌روسازی در سطح جاده‌های استان که این پروژه با 40 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

وجدی افزود: پروژه مستندسازی تصادفات با توجه به ویژگی و توپوگرافی و شرایط شبکه راه‌های استان به منظور کاهش تصادفات و افزایش بهره‌وری در حال انجام است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon