فلسفه عید در اسلام تحکیم پایه‌های معنوی و بهره‌مندی برای حیات طیبه است


فلسفه عید در اسلام تحکیم پایه‌های معنوی و بهره‌مندی برای حیات طیبه است

خبرگزاری تسنیم: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: عید فطر، عید تحول درونی امت اسلامی برپایه تقوا وعیدی متفاوت با اعیاد ملی است بود و فلسفه عید در اسلام به تحکیم پایه های معنوی و بهره مندی برای حیات طیبه است.

آیت الله عباس کعبی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: ثمره ماه مبارک رمضان تقوا است که خداوند پاداش تقوا را در روز عید فطر در غالب هدیه و عطای الهی به عنوان رحمت، لطف الهی، هدایت و تحول در زندگی در اختیار بندگان قرار می دهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به عید فطر به عنوان عید امت اسلامی، افزود: عید فطر، عید کسانی است که از عظمت و فضیلت ماه رمضان برای ترک گناه استفاده کرده اند، عید امت اسلامی، کرامت، شرافت، معنویت و بندگی خداوند و بندگان شایست خداوند است.

وی با اشاره به ماهیت این عید، تصریح کرد: این روز، عید تحول درونی امت اسلامی برپایه تقوا و عیدی متفاوت با اعیاد ملی است، زیرا در این روز بندگان صالح پاداش یک ماه بندگی خود را دریافت می کنند.

آیت الله کعبی با بیان فلسفه اعیاد مذهبی، گفت: فلسفه عید در اسلام به تحکیم پایه های معنوی و بهره مندی برای حیات طیبه است، مثلا جمعه عید است زیرا مردم بعد از یک هفته در آیین نماز جمعه برای عبادت شرکت می کنند، عید قربان مقدس زیرا مردم بعد از تحمل اعمال حج با قربانی کردن جشن می گیرند.

عضوجامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اعیاد مقدس مسلمانان، تاکید کرد: روز مبعث عید بعثت و رسالت پیامبر اکرم(ص) و روز غدیر برپایه رسالت و ولایت شکل گرفته است، به همان اندازه نیز عید فطر عید بندگی و روز پاداش گرفتن یک ماه بندگی است.

وی با اشاره به اعمال مهم روز عید فطر، اذعان کرد: در عید فطر نماز عید باید ولی امر مسلمین یا منصوب او اقامه شود و خروج زکات فطره و دعای ندبه به عنوان ارتباط با امام زمان(عج) از مهمترین اعمال مستحب این روز ذکر شده است.

آیت الله کعبی با اشاره به ظهور امام عصر به عنوان پاداش عید فطر، خاطرنشان کرد: امیدواریم امت اسلامی در عید فطر بستر های لازم برای ظهور امام عصر(عج) محقق کنند تا در روز عید فطر شاهد عید بزرگ ظهور و امامت باشیم.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon