کاهش ۲۸ درصدی ارتکاب جرائم در کردستان تا پایان تیرماه امسال


کاهش 28 درصدی ارتکاب جرائم در کردستان تا پایان تیرماه امسال

خبرگزاری تسنیم: جانشین فرماندهی انتظامی کردستان از کاهش ۲۸ درصدی ارتکاب جرائم در کردستان تا پایان تیرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، جعفر آژنگ ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران رسانه‌های جمعی در کردستان، با اشاره  به کاهش مجموع جرائم از 49 درصد به 21 درصد در سطح استان اظهار کرد: به سبب اعتقادات و دین‌باوری مردم، امسال کاهش چشم‌گیری در میزان ارتکاب جرائم در سطح استان داشته‌ایم و به تبع در کشور هم همین‌طور خواهد بود.

وی با اشاره به عدم ارتکاب جرائم خشن و تاثیرگذار در استان، گفت: تا پایان تیرماه امسال با همکاری مردم و پیگیری‌های پلیس‌،  مجموع جرائم اتفاق افتاده در استان 9 درصد و مجموع سرقت‌ها 11 درصد کاهش یافته است.

جانشین فرمانده انتظامی کردستان  با اشاره به اینکه قریب به 30 درصد از کل سرقت‌ها مهم کردستان و 70 درصد از آنها خرد هستند تصریح کرد: عمده سرقت‌های خرد کار معتادان متجاهر است.

وی گفت: علاوه بر وظایفی که در بحث پیشگیری و کشف جرائم داریم با همکاری و تلاش  ماموران  در آگاهی‌ها و کلانتری‌های استان که وظیفه‌شان  کشف جرم است، فاصله بین وقوع و کشف به حداقل رسیده است و موفق به کشف 90 درصد از سرقت‌های اتفاق افتاده در سطح استان شده‌‌ایم.
آژنگ با اشاره به شناسایی 100 درصدی قتل‌های اتفاق افتاده در استان و کشف 98 درصدی آنها، افزود: از 100 درصد قتل‌های اتفاق افتاده در استان، بیش از 99 درصد به سبب اختلافات مالی و ملکی بوده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی قتل‌های اتفاق افتاده در استان از دیدگاه پلیس کشف شده است،  گفت: خوشبختانه تا پایان تیرماه، کاهش 7 درصدی در میزان قتل‌ها نسبت به 4 ماهه مشابه در سال گذشته داشته‌ایم و قتل‌های پیچیده و مهمی که پیگیری آنها برای پلیس مشکل بوده باشد را نداشته‌ایم.

جانشین فرمانده انتظامی کردستان در رابطه با کشف مواد مخدر در استان تصریح کرد: تا پایان تیرماه امسال قریب به 9 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش کشف داشته‌ایم و همچنین افزایش 16 درصدی در دستگیری باند مواد مخدر در سطح استان را شاهد بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه امروزه  افراد با یک بار استعمال مواد صنعتی، قدرت برگشت‌پذیری‌شان کم می‌شود، گفت: کشفیات ما نشان‌ می‌دهد که میل به مواد صنعتی در استان زیاد است.

آژنگ همچنین از کشف 10.9 کیلوگرم مواد صنعتی در 2 شب گذشته در خودرویی که از تهران به سمت سنندج در حرکت بود خبر داد.

وی  با اشاره به اینکه تا پایان تیرماه امسال افزایش کشف قاچاق کالا نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته‌ایم، گفت: در رابطه با قاچاق کالا، دیدگاه ما در استان این است که برای کالای همراه مسافر سخت گیری نشود.

جانشین فرمانده انتظامی کردستان خاطر نشان کرد: در حوزه راهنمایی و رانندگی، شاخص میزان جریمه استان نسبت به میانگین جریمه کشوری پایین تر است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان تیرماه امسال در حوزه برون‌شهری میزان فوت در تصادفات 20 درصد کاهش پیدا کرده است گفت: اما در حوزه درون شهری تغییری ایجاد نشده است.

آژنگ با اشاره به اینکه  میانگین زمان حضور واحدهای انتظامی در صحنه جرم در سراسر کشور 12 دقیقه است گفت: این میانگین در استان ما 6 دقیقه است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon